۲۳ فروردین ۱۳۹۲، ۲۳:۲۰
کد خبر: 80611734
T T
۰ نفر

بارديگر مردي مسلح يك دانشگاه آمريكا را به تعطيلي كشيد

۲۳ فروردین ۱۳۹۲، ۲۳:۲۰
کد خبر: 80611734
بارديگر مردي مسلح يك دانشگاه آمريكا را به تعطيلي كشيد

نيويورك – به دنبال گزارش وجود يك فرد مسلح در محوطه دانشگاهي در كاروليناي شمالي، پليس دستور تخليه اين دانشگاه و چندين مدرسه و مركز آموزشي اطراف آن را صادر كرد.

به گزارش ایرنا روز جمعه به دنبال مشاهد یك فرد مسلح در محوطه دانشگاه كارولینای شمالی پلیس دستور تخلیه كامل دانشگاه را صادر كرد و دست به جستجوی محوطه و كلاس های دانشگاه زد.

گزارشی از تیراندازی یا مرگ كسی دریافت نشده است.

پلیس همچنین دستور تخلیه چندین مدرسه و محوطه آموزشی دیگر را در نزدیك دانشگاه صادر كرد.

نگرانی در مدارس و مراكز آموشی آمریكا از خشونت های مسلحانه از هنگام كشتار مدرسه نیوتاون شدت یافته است.

دسامبر گذشته فردی مسلح با ورود به یك مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون ایالت كانتیكت، 26 نفر از جمله 20 كودك را به قتل رساند.

این كشتار تكان دهنده باعث نگرانی گسترده خانواده های آمریكایی شده است كه می گویند نسبت به امنیت فرزندانشان در مدرسه سخت نگرانند.

پلیس آمریكا به تمام مدارس دستور داده است كه سیستم حفاظتی خود را جدی گرفته و مانع از ورود افراد غریبه به محوطه مدرسه شوند.

به دنبال حادثه نیوتاون فشار افكارعمومی و انتقاد به دسترسی آزادانه مردم به اسلحه باعث شده است كه برخی مقام های دولت و كنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در كشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند.

بسیاری از مردم در آمریكا می گویند كه كوتاهی دولت و كنگره در خصوص مساله حمل سلاح و اصلاح قوانین آن، دلیل اصلی ادامه زنجیره تیراندازی های مرگبار در این كشور به شمار می رود.

اروپام 2251 **1908