۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۸:۴۵
کد خبر: 80611850
T T
۰ نفر
امام جمعه سنقروكليايي: مقام معلم مقامي الهي و معنوي است

كرمانشاه - امام جمعه سنقروكليايي گفت: مقام معلم مقامي الهي، ارزشي و معنوي است و كساني كه از خرمن علم و معلمي بهره مي برند بايد كرامت معلمي را حفظ كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'شمس الله برقراری' شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش سنقروكلیایی افزود: بزرگداشت هفته معلم بایستی با رویكردی برگزار شود كه نتیجه اش ارج نهادن دانش آموزان به مقام معلم باشد.

وی افزود: دانش آموز در صورتیكه به شخصیت و مقام معلم پی ببرد، هم برای معلم و هم برای كلاس درس اهمیت قائل خواهد شد.

امام جمعه سنقروكلیایی، نقش معلمین را در انتخابات مهم دانست و گفت: معلمین با نقش كلیدی خود می توانند دانش آموزان را برای حضور در انتخابات تشویق كنند.

برقراری با بیان اینكه دشمن علیه انتخابات ما خیلی تبلیغ می كند، گفت: بایستی به دانش آموزان تفهیم شود تبلیغاتی كه علیه جمهوری اسلامی ایران می شود، دروغ و مغرضانه است.

سرپرست فرمانداری سنقروكلیایی نیز گفت: ما بایستی با كار و تلاش در نظام جمهوری اسلامی ایران ذخیره آخرت را مهیا كنیم.

'منوچهر پروینی' گفت: تمامی امكانات و ظرفیت های ادارات برای آیین های بزرگداشت مقام معلم در نظر گرفته شده است و برنامه های متنوعی در این خصوص در سطح شهرستان اجرا خواهد شد.

وی با تشریح مقام و منزلت معلم و ضرورت قدردانی از زحمات این قشر گفت: اگر ما امروز علم و آگاهی داریم و از نعمت و توانایی مطالعه، تحقیق و تجزیه و تحلیل برخورداریم به بركت تلاش و كوشش معلم است كه با شمع فروزان خود روشنی می بخشد.

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز و گلباران مزار شهدا و دیدار و سركشی از خانواده های شهدای فرهنگی، تجلیل از معلمین بسیجی و جانباز، حضور مسوولین در مدارس برای تبریك روز معلم، برگزاری مسابقات كتابخوانی ورزشی و پیاده روی خانوادگی، ارائه خدمات پزشكی رایگان به فرهنگیان و تعدای از دانش آموزان، عیادت از بیماران فرهنگی و تقدیر دانش آموزان از معلم از مهمترین برنامه هایی است كه در هفته معلم در این شهرستان برگزار خواهد شد.

567