۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۵۹
کد خبر: 80615442
T T
۰ نفر
سوگواره ياس نبوي در 142 بقعه متبركه خراسان رضوي برگزار شد

مشهد - معاون فرهنگي- اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي گفت: ويژه برنامه سوگواره ياس نبوي براي پنجمين سال متوالي در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در 142 بقعه متبركه اين استان برگزار شد.

حجت الاسلام 'سعید آخوندی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع یاد شده تا 27 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

وی گفت: این سوگواره در 51 بقعه متبركه خراسان رضوی با حضور دسته ها و هیات های عزاداری همراه بود.

او اظهار داشت: همزمان با اجرای سوگواره یاس نبوی، همایش رهروان یاس نبوی برای عرض ارادت بانوان به محضر حضرت زهرا (س) عصر یكشنبه در 28 بقعه متبركه خراسان رضوی برگزار شد.

وی گفت: در جریان برگزاری سوگواره یاس نبوی و همایش رهروان یاس نبوی به منظور ترویج فضایل و سیره فاطمی و معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) بیش از 100 سخنران در بقاع متبركه خراسان رضوی به بیان فضایل آن حضرت پرداختند.

او برپایی چهار خیمه معرفت و 17 ایستگاه مشاوره وقف، اطعام عزاداران از محل موقوفات حضرت زهرا (س) و كمك های خیرین، برپایی 75 نمایشگاه با نگاه به زندگی و سیره حضرت فاطمه (س) را از برنامه های جانبی سوگواره یاس نبوی در بقاع متبركه خراسان رضوی برشمرد.

حجت الاسلام آخوندی با بیان اینكه تاكنون 22 موقوفه در ارتباط با حضرت زهرا (س) در این استان به ثبت رسیده است، گفت: در ایام برگزاری سوگواره یاس نبوی دو مورد وقف جدید برای آن حضرت نیز در این استان به ثبت رسید./3

7489 /664