۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸
کد خبر: 80616246
T T
۰ نفر

سد چشمه عاشق امسال در استان فارس آبگيري مي شود

۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸
کد خبر: 80616246
سد چشمه عاشق امسال در استان فارس آبگيري مي شود

شيراز - مديرعامل شركت آب منطقه اي فارس، پيشرفت فيزيكي طرح سد چشمه عاشق را 65 درصد اعلام و ابراز اميدواري كرد با تامين اعتبار مورد نياز در سال جاري از محل فروش اوراق مشاركت اين سد آبگيري شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهندس حمید رضا دهقانی روز سه شنبه در جریان بازدید نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی، از روند عملیات اجرایی سد مخزنی چشمه عاشق میزان پیشرفت این سد را مطلوب توصیف كرد.

مهندس دهقانی با اشاره به اهمیت این سد در تأمین آب شرب، صنعت، كشاورزی و زیست محیطی این منطقه گفت:‌ عملیات اجرایی سد چشمه عاشق از سال 89 آغاز شده و به منظور حفظ آب رودخانه چشمه عاشق به حجم 70 میلیون متر مكعب در دست ساخت است.

مهندس نظری نماینده مجری طرح نیز كه در مراسم بازدید حضور داشت گفت: سد چشمه عاشق از نوع بتن غلطكی با ارتفاع 60 متر است كه هم اكنون بتن ریزی تا ارتفاع 40 متر انجام گرفته است و با ساخت این سد باغهای انار و پسته منطقه تحت آبیاری قرار می گیرد و آب صنایع فولاد پایین دست و آب شرب روستاهای قطرویه تامین می شود.

در این بازدید كه با حضور فرماندار و بخشدار منطقه، نماینده مجری طرح و كارشناسان این شركت از عملیات اجرایی سد مخزنی چشمه عاشق در منطقه وزیره قطرویه انجام شد، مهندس سقایی نماینده مردم در مجلس با ابراز رضایت از میزان پیشرفت فیزیكی این طرح، نظم و تخصص نیروهای كارآمد در كارگاه را از جمله ویژگیهای منحصر به فرد این طرح عنوان كرد .ك/2

677/ 667