۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۴۰
کد خبر: 80618418
T T
۰ نفر
صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون ظرفيت مناسبي براي گسترش سرمايه گذاري است

زنجان- مدير عامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون كشور گفت: صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون، ظرفيت مناسبي براي گسترش سرمايه گذاري فراهم كرده است.

امیر میمنت آبادی روز چهارشنبه در كارگروه اشتغال استان زنجان با اشاره به سابقه صندوق تعاون در ایران افزود: صندوق تعاون پیش از تاسیس وزارت تعاون تا سال 88 به عنوان موسسه اعتباری در كشور فعال بود اما از آن پس براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و لایحه اصل 44 قانون اساسی در قالب بانك توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون آغاز به كار كرد.

وی خاطرنشان كرد: وجود صندوق ضمانت در بخش تعاون یك خلاء محسوب می شد اما از سال 89 با افتتاح صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون كشور این مشكل تا حدودی مرتفع شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون كشور گفت: اكنون یك هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه در صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون وجود دارد و این صندوق می تواند 10 برابر سرمایه خود ضمانت نامه صادر كند.

میمنت آبادی با بیان اینكه تاكنون استفاده چندانی از سرمایه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نشده است افزود: تاكنون فقط یك هزار و 500 میلیارد ریال ضمانت نامه از طریق این صندوق صادر شده است.

وی ادامه داد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون اكنون از 13 هزار و 500 میلیارد ریال كفایت سرمایه ای برخوردار است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون كشور گفت: این صندوق می تواند 70 درصد ضمانت نامه لازم برای طرح هایی را كه بانك ها امكان اعطای تسهیلات به آن را دارند صادر كند، سقف ضمانت نامه 15 میلیارد ریال خواهد بود.

میمنت آبادی خاطرنشان كرد: برای شركت های دانش بنیان 80 درصد ضمانت های مربوطه صادر خواهد شد.

وی ابراز كرد: ذینفع ضمانت نامه های اعتباری صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون همه بانك ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز رسمی از بانك مركزی هستند.

وی سهم تعاون را در اقتصاد كشور كمتر از 10 درصد اعلام و ابراز كرد: این میزان باید در برنامه پنجم توسعه كشور به 20درصد افزایش یابد.

میمنت آبادی با تاكید بر توجه بیشتر به تعاونی ها، اظهار كرد: با بهره مندی از اصول تعاون آهنگ رشد با محوریت عدالت اجتماعی كه یكی از الزامات توسعه پایدار است صورت می گیرد.

وی خاطرنشان كرد: تعاون تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر توسعه اجتماعی اقتصادی جوامع دارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون كشور گفت: باید برای تحقق پیام رهبری در سال جدید از ظرفیت های تعاونی ها به نحو مطلوب استفاده شود.

میمنت آبادی با اشاره به افتتاح نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در اتاق تعاون استان زنجان ابراز كرد: نمایندگی این صندوق به اتاق تعاون و بانك توسعه تعاون استان زنجان واگذار شده است.

وی خاطرنشان كرد: استان زنجان می تواند از 400 تا 500 میلیارد ریال سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون بهره مند شود.

522/7324/ 1645
۰ نفر