۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۳
کد خبر: 80623068
T T
۰ نفر
تشديد نارضايتي بازنشستگان از پرداخت هزينه بيمه هاي تكميلي بيمه دي

تهران - هر چند بازنشستگان تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي از مدت ها قبل گلايه هايي را نسبت به بيمه تكميلي بيمه دي عنوان مي كردند، اما معضلات آنان همچنان باقي است.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، با وجودی كه بیمه دی بخشی از خدمات درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را تقبل كرده است، اما این قشر برای دریافت خدمات بیمه ای از این شركت بیمه ای با مشكلاتی مواجه هستند.

اكنون پس از گذشت ماه ها از انعقاد قرار داد جدید، ‌این بیمه به تعهدات خود عمل نكرده است و مشكلات درمانی بازنشستگان بیش از پیش شده است.

برخی از بازنشستگان با تصور حمایت بیمه دی و تقبل برخی هزینه ها امور پزشكی خود را انجام داده اند، اما در مراجعه به نمایندگی های این بیمه در می یابند كه بسیاری از هزینه های انجام شده خارج از تعهد بوده و به هیچ وجه قابل پرداخت نیست.

همچنین تاخیرهای طولانی مدت در پرداخت هزینه‌های درمان بازنشستگان از سوی بیمه دی، با توجه به شرایط اقتصادی بازنشستگان ‌منجر به نارضایتی آنان از خدمات این شركت بیمه ای شده است.

با گسترده شدن دامنه اعتراضات نسبت به عملكرد بیمه دی در ارایه خدمات به بازنشستگان تامین اجتماعی سرانجام در بهمن ماه سال گذشته تغییراتی در این شركت ایجاد شد و مدیر عامل این شركت جای خود را به مدیر عامل جدید داد.

'فرامرز فتح نژاد' كه سكان بیمه دی را در سال های گذشته به عهده داشت در سال 1390 اقدام به عقد قرارداد درمان تكمیلی با كانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی سراسر كشور كرده بود، اما خدمات مطلوبی را به این اقشار ارایه نكرد و به نارضایتی آنان دامن زد.

با وجود اعتراضات گسترده به خدمات دهی این شركت، اما كانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی باز هم در سال 91 این قرارداد را با بیمه دی تمدید كرد و موج اعتراضات نسبت به ناتوانی این شركت بیمه ای در ارایه خدمات به بازنشستگان افزایش یافت.

بر این اساس، نه تنها كانون بازنشستگان تامین اجتماعی به ارایه خدمات بیمه دی معترض بودند، بلكه بیمارستان های معتبر نیز از ارایه خدمات به این قشر سر باز زدند و از سوی دیگر بیمارستان ها نیز عدم پرداخت معوقات خود توسط بیمه دی را دلیل اصلی عدم پذیرش بیماران طرف قرارداد با این شركت اعلام كردند.

با افزایش این نارضایتی ها، 'مرتضی علی حسینی' از فعالان حوزه بیمه و درمان به عنوان مدیر عامل این شركت بیمه ای منصوب شد و به نظر می رسید اولویت مدیر عامل جدید بیمه دی پیگیری جدی قرارداد تامین اجتماعی باشد و انتظار می رفت كه وی با تصمیم سازی های ویژه معضلات فراروی بیمه دی را برطرف كند.

اما با وجود این پیش بینی ها مشكلات بازنشستگان تا كنون برطرف نشده است، به نحوی كه بسیاری از بازنشستگان در هفته های اخیر به صورت روزانه در مقابل شركت بیمه دی حضور یافته و اعتراض خود را ابراز كرده اند.

هر چند خبرنگار ایرنا در روزهای گذشته پیگیری هایی را برای انجام مصاحبه با مدیر عامل جدید بیمه دی انجام داده است، اما در نهایت مدیر عامل اعلام كرد كه برای این گفت و گو با محدودیت هایی مواجه است و انجام مصاحبه را به آینده موكول كرد.

در همین حال 'عابدین نورالدینی' مدیر روابط عمومی بیمه دی در خصوص دلایل اعتراض بازنشستگان به خدمات دهی این شركت، گفت: عمده مشكلات مربوط به این بخش متوجه كانون عالی بازنشستگان است، زیرا در سال جدید و با تغییر مدیریت نحوه خدمت رسانی بیمه دی به تامین اجتماعی بهینه شده است.

وی با بیان آن كه، عمده نارضایتی بازنشستگان مربوط به دی و بهمن ماه سال گذشته است، اظهار داشت: بیمه دی در این راستا تعاملاتی را با كانون عالی بازنشستگان داشته است.

نورالدینی ادامه داد: نحوه پرداخت بدهی به بیمه دی بر اساس قرارداد كانون عالی بازنشستگان دارای ایراداتی است، زیرا بر اساس این قرارداد كانون باید حق بیمه پرداختی توسط بازنشستگان را از سازمان تامین اجتماعی دریافت و به بیمه دی ارایه كند، در حالی كه بهتر است نقل و انتقالات و پرتفوی از طریق تامین اجتماعی به شركت ارایه شود.

وی، نحوه تعامل با كانون بازنشستگان را بزرگترین مشكل دانست و افزود: كانون عالی بازنشستگان همواره موج نارضایتی را به شركت بیمه دی هدایت می كند.

نور الدینی با بیان آن كه، سطح خدمات دهی به میزان حق بیمه پرداختی محدود می شود، افزود: زمانی كه كانون، حق بیمه كمی را در نظر می گیرد میزان خدمات دهی نیز به همان میزان است.

وی گفت: البته با تغییر مدیریت محوریت 80 درصد فعالیت ها در بیمه دی بر اساس این قرارداد و در راستای بازنشستگان تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: با توجه به این كه، مدیر عامل جدید پزشك است، مجاری جدیدی را برای ارایه خدمات دهی مطلوب تر برای بازنشستگان در نظر گرفته كه در صورت انعقاد قرارداد جدید اعمال خواهد شد.

نور الدینی اظهار داشت: شركت بیمه دی در زمان مدیریت گذشته با كانون بازنشسگان اختلاف نظر داشت و حسابرسی ها با یكدیگر متفاوت بود، در حالی كه قراردادی با این حجم نیازمند سازماندهی مناسب و مدیریت در سازمان تامین اجتماعی است.

وی گفت: شركت بیمه در سال گذشته برای ارایه توضیحات به بازنشستگان حتی بروشورهایی را چاپ و در اختیار كانون عالی بازنشستگان قرار داد، اما این كانون هر بروشور را به مبلغ 500 تومان به بازنشستگان می فروخت.

هر چند به ادعای بیمه دی میزان خدمات دهی به بازنشستگان ارتقا یافته و بیشتر مشكلات مربوط به كانون عالی بازنشستگان است، اما باید در نظر گرفت قشر بزرگی از جامعه به دلیل برخی بی تدبیری ها با مشكلاتی مواجه هستند.

اقتصام(5)** 9141/1594
۰ نفر