۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 80623280
T T
۰ نفر
مربي آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي مدال طلاي مسابقات اختراعات جهاني 2013 ژنو را كسب كرد

اروميه - محسن ذوالقدر مربي رشته مكانيك خودرو مركز تخصصي آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي، مدال طلاي چهل و يكمين دوره مسابقات اختراعات جهاني 2013 ژنو در رشته مكانيك خودرو و سيستم هاي حفاظتي را كسب كرد.

مدیركل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی روز یكشنبه با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مربی نخبه كه با اختراع 'سیستم مدیریت الكترونیك قفل ترمز' با نام اختصاری EBLMS در مسابقات اختراعات جهانی 2013 ژنو سوئیس شركت كرده بود موفق به كسب مدال طلا در رشته مكانیك خودرو و سیستم های حفاظتی، ایمنی و امنیتی در این مسابقات شد.

جمشید اسعدی گفت: سیستم ترمز EBLMS پیشرفته تر از سیستم های ترمزی ساخته شده در جهان از جمله ABS ،TCS ،EBD و ESP است و معایب سیستم های رایج را برطرف می كند و قابل نصب و استفاده بر روی انواع هواپیماها و خودروهاست.

وی یادآور شد: اختراع ذوالقدر، به نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات 2013 ژنو كه از بیست و یكم تا بیست و پنجم فروردین ماه سال جاری با همكاری كشور سوئیس و شهرداری ژنو و با حمایت سازمان مالكیت فكری ملل متحد WIPO، فدراسیون جهانی مخترعین IFIA، سازمان های علمی و تحقیقاتی و مراكز مرتبط با مخترعان و وزارتخانه های علوم، آموزش و تحقیقات بیش از 40 كشور معتبر جهان از جمله فرانسه، آلمان، رومانی، روسیه، كرواسی، مالزی، مجارستان، پرتغال، هلند، اسپانیا، كره جنوبی برگزار شد نیز راه یافته بود.

وی اظهار كرد: اعطای مدال و جوایز بخش مسابقات مخترعین جهانی 2013 ژنو به مخترعان با بررسی اختراعات آنها توسط بیش از 70 نفر از هیأت داوران بین المللی با تخصص های ویژه صورت گرفت و مراسم اعطای مدال نیز با حضور افراد و شخصیت های برجسته علمی كشور سوئیس از جمله شهردار ژنو و رییس فدراسیون جهانی مخترعان برگزار شد.

این مخترع تاكنون هفت اختراع در زمینه های مختلف در سطح جهانی به ثبت رسانده كه از آن جمله سیستم اتوماتیك هواگیری ترمز چهارگانه با قابلیت هواگیری چهار كانال هیدرولیكی همزمان و با هواگیری هر كانال تك به تك و رفع كمبود روغن ترمز در منبع هوا در موقع لزوم، سیستم هوشمند دیسك و لنت ترمز خنك كن، سیستم هوشمند جلوگیری از تصادفات اتوبان، پمپ ترمز هوشمند چهارمداره و تابلو ایست هوشمند منجی پلیس از اختراعات ثبت شده این مخترع است.

ذوالقدر پیش از این نیز در مسابقات جهانی اختراعات كشور چین مقام سوم مسابقات بین المللی 2012 چین را كسب كرد و دارای بیش از 150 اختراع در حال اقدام به ثبت است.

وی مدال طلای به دست آورده از مسابقات اختراعات جهانی 2013 ژنو سوئیس خود را به مردم زلزله زده استان آذربایجان شرقی اهدا كرد.

7126/581