۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۴
کد خبر: 80624827
T T
۰ نفر

فرماندهي كه با عشق سالار شهيدان بر دشمنان تاخت

۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۴
کد خبر: 80624827
فرماندهي كه با عشق سالار شهيدان بر دشمنان تاخت

تهران - سردار سرلشگر شهيد حاج 'حسين بصير' از جمله فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس است كه همزمان با شام غريبان سالار شهيدان پا به عرصه وجود گذاشت و با عشق به او نيز بر قلب دشمنان يورش برد و آسماني شد.

به گزارش ایرنا، حاج حسین شهیدی از خطه شمال كشور و متولد یكی از روستاهای فریدونكنار است كه مبارزه با ظلم و ستم را از زمان پهلوی به طور گسترده آغاز كرد از این رو چند بار نیز دستگیر و روانه زندان شد.

آغاز جنگ تحمیلی و تجاوز عراق به میهن اسلامی، بهانه ای شد تا حاج حسین كوله بار سفر را ببندد و عازم میدان نبرد شود.

او به همراه شهید چمران به منطقه سرپل ذهاب رفت و پس از مدتی روانه مناطق جنوبی كشور شد و در عملیات 'ثامن الائمه(ع)' شركت جست.

طریق القدس، فتح بستان، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، محرم و والفجر مقدماتی، والفجر 4، والفجر 6، بدر، كربلای 4 و 5 از جمله عملیات هایی بود كه وی در آن حضور داشت.

جانشینی فرمانده گردان لشكر ۲۵ كربلا و فرماندهی گردان یا رسول اكرم(ص)لشكر كربلا از جمله مسئولیت های این شهید والامقام در دوران دفاع مقدس بود.

وی در عملیات والفجر ۴ به سمت جانشینی تیپ یكم ویژه ۲۵ كربلا منصوب شد و در عملیات والفجر ۶ با همین مسئولیت شركت كرد و براثر اصابت تركش مجروح گردید.

بعد از تصرف فاو، پس از آنكه حاج بصیر به فرماندهی محور عملیاتی منصوب شد، براثر اصابت تركش به قفسه سینه و بازو مجروح شد.

شبی وی در عالم رویا می بیند، سیبی شیرین به او داده اند كه هرگز مانند آن را نخورده است. خودش این خواب را به شهادت تعبیر می كرد.

حاج بصیر در ۱۹ فروردین ۱۳۶۶ به قائم مقامی فرمانده لشكر ۲۵ كربلا منصوب شد و در عملیات كربلای ۸ شركت كرد. در این عملیات همرزمان او سردار محمدحسن قاسمی طوسی و سردار حمیدرضا نوبخت به شهادت رسیدند.

سرانجام خمپاره ای در دوم اردیبهشت ۱۳۶۶ در شب عملیات كربلای ۱۰ بر سنگر حاج حسین فرود آمد و روح او همانند پرنده ای در آسمان پر گشود.

وی كه هفت سال حضور دائم در جبهه های حق علیه باطل داشت، همواره چنین آرزو می كرد: دوست دارم لباس رزمم، كفنم شود و در آن روز بزرگ كه همه در پیشگاه محبوب، سر به زیر می‌ایستند، در غافله پرشور شهیدان، سربلند بر حریر خویش مباهات كنم، چرا كه هر كسی با هر لباسی كه به شهادت می‌رسد با همان لباس در پیشگاه رب وجود حاضر می‌شود.

اجتمام(2)1880**1558
۰ نفر