۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 80625012
T T
۰ نفر

معاون صدا:

مردم از راديو، موسيقي و طنز مي خواهند

۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 80625012
مردم از راديو، موسيقي و طنز مي خواهند

تهران - معاون سازمان صدا وسيما در امور صدا گفت: شنيدن موسيقي و برنامه هاي طنز و سرگرمي خواسته هاي اصلي مخاطبان از راديو است.

به گزارش ایرنا، 'محمدحسین صوفی' روز دوشنبه در نشستی با عوامل برنامه طنز 'كوی نشاط' رادیو ایران افزود: این برنامه باید سبب تحكیم ملت و قومیت ها باشد و منجر به امید افزایی، مثبت اندیشی و خودباوری شود.

صوفی، متن، موسیقی و گوینده خوب را از عوامل جذابیت یك برنامه رادیویی دانست و ادامه داد: با وجودی كه رسانه های دیگر دارای جذابیت های بصری بیشتری هستند، اما رادیو می تواند با استفاده از ابزارهای خود از دیگر رسانه ها جذاب تر باشد.

وی گفت: مطابق جدیدترین نیاز سنجی ها، شنیدن 'موسیقی' و برنامه های 'طنز و سرگرمی' خواسته های اصلی مخاطبان از رادیو هستند.

معاون صدا تاكید كرد: مردم می خواهند شاد باشند و كمی تفریح كنند و این وظیفه رادیو است كه به این خواست جامعه عمل بپوشاند و چون حضور رادیو در اماكن مختلف بیش از سایر رسانه ها است، باید بیشتر شنیده شود و تاثیر بگذارد.

صوفی ادامه داد: باید بدنبال ایجاد فضای شاد و لطیف برای شنونده باشیم و سپس زمینه را برای كاهش اندوه و دردهای روزمره مردم فراهم كرده و در ادامه با لطیف گویی و لطیفه گویی باعث افزایش سطح آگاهی عمومی شویم.

معاون صدا، خطاب به عوامل برنامه 'كوی نشاط' تاكید كرد: باید این تفكر كه رادیو رسانه درجه 2 است، تغییر كند و طراز خود و برنامه را بالا برده و تشخص را به رادیو بازگرداند.

وی افزود: برنامه طنز 'كوی نشاط' باید باعث تحكیم ملت و قومیت ها باشد؛ به امید افزایی، مثبت اندیشی و خود باوری برسد، به حفظ شان و شخصیت همگان از جمله مردم و مسوولان كمك كند و اقلیت های دینی و لهجه ها و خرده فرهنگ ها را تخریب نكند.

معاون صدا، احترام به شخصیت ها و بزرگان، رعایت زبان معیار، پرهیز از موسیقی مبتذل و حرام، بهره گیری از قصه های شیرین زبان فارسی و مضامین كهن و ضرب المثل های فارسی را از دیگر ضرورت های این برنامه طنز برشمرد و تاكید كرد كه این برنامه باید نگاه ویژه ای به متن داشته باشند و مسابقات را هدفدار طراحی كنند.

مدیر رادیو ایران نیز در این نشست از 'كوی نشاط' به عنوان یك برنامه پرمخاطب رادیویی یاد كرد كه برای تحقق اهداف رسانه ای در زمینه تفریح و سرگرم سازی مخاطب فعال بوده است.

'حمید شیخ محمدی' با اشاره به پخش دو برنامه طنز 'جمعه ایرانی' و 'كوی نشاط' از رادیو ایران، ادامه داد: در راستای افزایش تنوع، بیشتر از كسانی استفاده شود كه در هر دو برنامه مشاركت نداشته باشند، چون هر تیمی را به نام عوامل آن می شناسند.

'امیر عباس اشرف' تهیه كننده و سردبیر برنامه 'كوی نشاط' نیز گفت: مخاطبان اصرار دارند كه گلچین برنامه یا خود برنامه در عصرهای جمعه پخش شود تا كسانی كه نمی توانند شنونده آن در صبح های پنجشنبه باشند، آن را بشنوند.

'عباس محبی' از بازیگران این برنامه نیز در این نشست گفت: 'طنز' قانون خود را دارد و هیچ فرقی با شیمی و فیزیك ندارد؛ 'طنز' همان طنز است و ساختار آن ربطی به تولیدش در شبكه های دیگر ندارد و نباید با سخت گیری هایی كه می شود قلم نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

وی ادامه داد: این برنامه ضعف نوشتاری دارد و باید همه تلاش خود را برای رفع این مشكل به كار گیرند.

این هنرمند رادیویی، نیاز به متن خوب و جدید و استمرار نداشتن آیتم ها را از دیگر نقاط ضعف آن دانست و گفت: هر قدر برنامه 'كوی نشاط' مثل زندگی شود، ارتباط آن با مخاطب نیز بیشتر است.

'محمود صابری' كارگردان این برنامه نیز افزود: در ابتدای كار، 'كوی نشاط' املای نانوشته ای بود، اما اكنون با غلط كمتری نوشته می شود و با این تراكم رسانه ای كه وجود دارد، توانسته مخاطب خود را جذب كند.

فراهنگ(1) ** 2025 ** 1071