۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۰۷
کد خبر: 80626779
T T
۰ نفر
خيرين مدرسه ساز 600 ميليون ريال براي مدرسه سازي در شهرستان نير كمك كردند

نير ، اردبيل - رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز نير گفت: در سال گذشته 600 ميليون ريال توسط خيرين مدرسه ساز استان اردبيل و اين شهرستان براي مدرسه سازي در نير كمك شد.

جلال ممی زاده روز سه شنبه در چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز نیز افزود: اعضای این مجمع احداث پنج مدرسه را تعهد كرده بودند كه به تعهدات خود عمل كردند و مدارس احداث شده و یك مدرسه هم در مرحله تكمیل شدن قرار دارد.

وی گفت: هم اكنون 50 نفر از دانش آموزان بدسرپرست و بی سرپرست زیر پوشش مجمع خیرین مدرسه ساز استان قرار دارند و امسال این تعداد به 80 دانش آموز افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا ، جدی نماینده اداره كل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این جشنواره از توزیع 60 هزار قلك در مدارس استان خبرداد.

وی گفت: با جمع آوری این قلك ها كه توسط دانش آموزان مدارس استان پر می شود قرار است یك مدرسه با همین مبالغ به نام مدرسه شهدای دانش آموزان در اردبیل كلنگ زنی شود.

میرفخرالدین زاهد فرماندار شهرستان نیر هم با قدردانی از زحمات بی شائبه خیرین مدرسه ساز استان بویژه شهرستان نیر در رسیدگی به مدارس و دانش آموزان گفت: درست است كه ما نمی توانیم مانند آقای حسنعلی علیپور 72 مدرسه بسازیم ولی می توانیم قطره ای كوچك از دریا باشیم و در این امر خداپسندانه شركت كنیم.

وی ب نامناسب بودن فضای آموزشی 75 كلاس درس در نیر اشاره كرد و افزود: در سطح روستاهای شهرستان نیر 15 كلاس در كانكس و 75 كلاس هم در فضای نامناسب اداره

می شود.

در پایان این جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان نیر 200 میلیون ریال به امر مدرسه سازی تعهد كردند و كوچك ترین خیر این مجمع پارسا خدادوست كودك 5/2 ساله بود كه تعهد كرد به صورت مادام العمر ماهانه مبلغی را به این مجمع كمك كند.

7116/594/530