۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۷:۴۳
کد خبر: 80627715
T T
۰ نفر
كنسرت موسيقي آذربايجاني 'ودود موذن' در تالار وحدت برگزار مي‌شود

تهران بزرگ- به مناسبت روز زن، كنسرت موسيقي آذربايجاني به سرپرستي و خوانندگي 'ودود موذن' و با همراهي گروه 'خطايي' از 10 ارديبهشت به مدت سه شب در تالار وحدت اجرا مي‌شود.

به گزارش ایرنا از بنیاد رودكی، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گروه موسیقی آذربایجانی 'ودود موذن' با همراهی گروه 'خطایی' و حمایت حوزه هنری استان اردبیل برای ارائه الگوی مناسب و ارزشمند از موسیقی نواحی ایران، قطعات و تصنیف های به یاد ماندنی با تنظیم های جدید در دستگاه‌های شور، بیات شیراز و شوشتری را برای علاقمندان هنر نمایی خواهند كرد.

قطعات ساری گلین، آلاگوزلوم، شیرین یوخو، گوزلره م سنی، گئتمه گئتمه و ... از قطعه‌های معروفی هستند كه توسط هنرمندان و نوازندگان جوان و پیشكسوت اردبیل و تبریز اجرا خواهد شد.

اعضای گروه خطایی را احمد حضرتی و ایرج عبدالرحیمی نوازندگان تار،سعید محمودیان (كمانچه)،ساسان قلیزاده ( عود)، حجت مبذول( گارمون)، جلیل حمیدی(بالابان)، علی سروری (كلارینت)، علی موسوی ( پیانو)، مهدی دانشور(سینتی سایزر)، ائلوین سادات (نقاره)، عادل الماسی ( قوشانقارا) و پیام ترسلی نوازنده پركاشن تشكیل می‌دهند كه 'ودودموذن' خواننده این كنسرت را همراهی می‌كنند. همچنین 'سید بهاالدین خراسانی' پیشكسوت آواز اصیل آذربایجانی اردبیل نیز در كنار این نوازندگان حضور خواهد داشت.

ودودموذن خواننده،نقاش و مجسمه‌ساز،فرزند هنرمند مرحوم 'موذن‌زاده اردبیلی' است كه تاكنون علاوه بر شركت در نمایشگاه‌های متعدد نقاشی و حجم‌،كنسرت‌های بزرگ موسیقی را نیز در داخل و خارج از كشور برگزار كرده است.

كنسرت موسیقی آذربایجانی 'ودود موذن' با همراهی گروه 'خطایی' 10 تا 12 اردیبهشت در تالار وحدت اجرا می شود.

فراهنگ'**تهرام/7245/ 1396