۶ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8063226
T T
۰ نفر

دبیرکل اتحادیه عرب با رییس جمهور سوریه دیدار کرد

۶ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8063226
دبیرکل اتحادیه عرب با رییس جمهور سوریه دیدار کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/01/87 دمشق - عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب روز سه شنبه با بشار اسد رییس جمهوری سوریه دیدار کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، د فتر ریاست جمهوری سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در این دیدار درباره موضوعاتی که قرار است در کنفرانس سران مطرح شود و همچنین تدابیر کنفرانس و بیانیه دمشق که موضوع اصلی آن همبستگی عربی و چالش های فراروی کشورهای عربی در آینده است ، بحث و تبادل نظر شد.
در این دیدار ولید المعلم وزیر خارجه ، فیصل مقداد معاون وی ، یوسف الاحمد نماینده سوریه در اتحادیه ، احمد بن حلی معاون سیاسی دبیرکل اتحادیه و هشام یوسف مدیر دفتر دبیرکل اتحادیه عرب شرکت داشتند.
موسی همچنین در دیدار جداگانه با المعلم با وی درباره تدابیر کنفرانس سران ، تاکید بر روابط بین کشورهای عربی و سالم سازی فضا و تلاش برای فعالیت مشترک عربی در زمینه های گردشگری ، فرهنگی و اقتصادی بحث و تبادل نظر کرد.
به گفته موسی ، اکثر تصمیمات در نشست وزرای خارجه به طور کلی و نه فردی مطرح خواهد شد و وزرا اجازه دارند که نظرات خود را درباره این تصمیمات بیان کنند.
وی که شب گذشته وارد دمشق شد، افزود: همچنین مسائلی چون لبنان ، فلسطین و عراق در یک یا دو جلسه غیرعلنی و مضمون بیانیه کشور میزبان به عنوان پیامی به کنفرانس و افکار عمومی عربی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت .
نشست دو روزه نمایندگان دائم کشورهای عضو اتحادیه عرب که نشست مقدماتی اجلاس سران عرب محسوب می شود، روز دوشنبه به منظور بررسی مسائل سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی این کشورها بدون حضور نماینده لبنان در هتل ایبلا آغاز شد.
منابع مطلع امروز به خبرنگار ایرنا گفتند که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه عرب بررسی موضوع روابط بین کشورهای عربی و اوضاع لبنان را به نشست روز پنجشنبه وزرای خارجه موکول کردند.
قرار است روز چهارشنبه پس از اتمام نشست نمایندگان اتحادیه ، نشست شورای اقتصادی و اجتماعی مقدماتی کنفرانس و روز پنجشنبه نشست وزرای خارجه برگزار شود.
کنفرانس سران اتحادیه عرب سالانه در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود و بیستمین دوره این نشست روزهای شنبه و یکشنبه برگزار و در جریان آن مسائلی چون تحولات فلسطین ، عراق و دارفور بررسی خواهد شد.
خاورم 1577**2312**2131**5 شماره 103 ساعت 20:38 تمام
۰ نفر