۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۳۸
کد خبر: 80633992
T T
۰ نفر
امام جمعه اردبيل: تجليل از علم و عالم بزرگترين شاخصه جمهوري اسلامي ايران است

اردبيل - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل تجليل از علم و عالم را بزرگترين شاخصه جمهوري اسلامي ايران ذكر كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید حسن عاملی روز یكشنبه در دیدار فرهنگیان و اعضای ستاد تربیت و آموزش عقیدتی ، سیاسی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: كاری شریف تر از تعلیم و تربیت نیست و هر سفره ای كه در كشور باز شده با عنایت معلمان بزرگ بوده و هر جا حوادثی پیش آمده و یا شكستی خورده ایم بدلیل جهالت ملت بوده است.

وی گفت: برای ارتقای فرهنگی و تربیتی و انتقال یافته های علمی به نسل های بعد ما به معلم احتیاج داریم و در حقیقت معلم ها بنیه روحی و اخلاقی جامعه را در دست دارند.

او ادامه داد: هم اكنون یك ششم جمعیت كشور (ثروت های واقعی) كه در حقیقت به مثابه مواد اولیه ای هستند كه قلبی با صفا و روحی بلند داشته و هر یك می توانند با آموزش درست زندگی بشری را تغییر دهند، زیر دست معلمان است.

وی بیان كرد: تربیت یك انسان بزرگ كه آموزش و پرورش نسبت به آن همت دارد مسوولیت سنگینی بوده و بزرگترین ظلم به بشریت این است كه فردی كه می تواند تغییرات بزرگی را در زندگی سایر انسان ها ایجاد كند بدون كوچكترین آموزشی به حال خود رها شوند.

او با بیان این كه به گفته رهبری امام راحل خود یك معلم بود، گفت: ما معلم های بزرگی داشته ایم كه در سایه آنها شهید باكری و همت ها پرورش یافتند و سیره آنها امروز منشور تربیت حماسی و شجاعت ملت شده اند.

حجت الاسلام عاملی افزود: 50 سال دیگر ذخایر نفتی تمام شده و یا آنقدر ناچیز خواهد بود كه ارزش سرمایه گذاری نخواهد داشت و از این رو باید روی ایده های تولید علم كار كنیم كه این بسته به فعالیت معلم هاست كه در تربیت این آینده سازان نقش و وظیفه بزرگی دارند.

وی اضافه كرد: نظام ارزش گذاری دید مناسب و حرمت ویژه ای به علم دارد و حتی سیره ائمه اطهار(ع) نیز چنین بود و پیامبر(ص) از اسیران باسواد می خواست در قبال آزادی بجای فدیه صحابه را آموزش دهند و این امر نشان دهنده آن است كه دین ما از محیط علمی هراسی ندارد.

او ادامه داد: حتی فلسفه جهاد در اسلام این است كه موانع علمی را برطرف كند و اگر

می گذاشتند پیامبر حرف خود را بزند بسیاری از جنگ ها اتفاق نمی افتاد.

وی با بیان این كه برای كج فهمی دینی باید بجنگیم و این سخت ترین جنگ هاست، اظهار كرد: شهید مطهری مرزداری بزرگ و شهید تعلیم و تربیت بود كه به مقابله با كمونیسم ، امپریالیسم و اندیشه های انحرافی و خرافی ایستاد.

امام جمعه اردبیل گفت: تاویل یهودیت و مسیحیت را به انحراف كشید و اصل دین آنها را نابود كرد و امروز حمله به اهل سنت به دلیل نداشتن مرجعیت در قالب تاویل و از طریق وهابیت در جریان است و این در حالی است كه در مذهب ما به بركت وجود علما و معلمان جلوی تاویل گرفته شد.

او همچنین بیان كرد: اما این كافی نیست و ما نیازمند جلوگیری از برداشت های عجیب و غریب و انحرافی و برداشت های متفاوت از دین و تاویل آن هستیم چرا كه هنوز هم مشكل تعلیم داریم و در انتخابات عده ای با این تفكر می آیند و در انتخابات ریاست جمهوری شركت می كنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به این كه به گفته امام راحل انقلاب و سپاه لازم و ملزوم یكدیگر هستند افزود: سپاه یك مجموعه نظامی است كه بر پایه اعتقادات شكل گرفت و با اتكا به این اصل تمامیت كشور را حفظ كرد.

وی در ادامه تصریح كرد: بسیاری از كشورها از فعالیت های فرهنگی سپاه می ترسند چرا كه این حركت های فرهنگی می تواند در تحولات منظقه ای اثرگذار باشد و این امر نقش اعتقادات را روشن تر نشان می دهد.

حجت الاسلام عاملی با بیان اینكه حتی دنیا حساب ویژه ای روی این نیرو باز كرده گفت: همین كه 30 كشور به سردمداری آمریكا در خلیج فارس رزمایش برگزار می كنند آن هم در مقابل سپاه ما نشان دهنده كارهای بزرگی است كه سپاه بر اساس اعتقادات به پیش برده و ما باید قدردان فعالیت های فرهنگی ، آموزشی و عقیدتی سپاه و بسیج باشیم.

8123/530