۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 80636860
T T
۰ نفر

هنرمندان ايراني در راه جشنواره كن

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 80636860
هنرمندان ايراني در راه جشنواره كن

تهران- بخش ويديو آرت شصت و ششمين جشنواره فيلم كن ميزبان آثار 'محمود نورايي ' و ' كوروش عسگري ' دو هنرمند ايراني است.

بخش فیلم‌های هنری كن (Aviff Cannes 2013) كه از 21 تا 24 ماه می (31 اردیبهشت تا 3خرداد) برگزار می‌شود، میزبان دو ویدیو از هنرمندان ایرانی است. ویدیوآرت 'باد و مرگ' محمود نورایی و ویدیوآرت 'شهرزاد' اثر كوروش عسگری آثاری هستند كه همزمان با برگزاری شصت و ششمین جشنواره فیلم كن به نمایش در خواهند آمد.

به گزارش ایرنا از مركز هنرهای تجسمی،بخش فیلم‌های هنری كن (Aviff Cannes 2013) كه به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود، امسال با استقبال بیش از 16 هزار اثر روبه رو شد كه در بخش نهایی 17 اثر برای نمایش در این بخش انتخاب شدند. در این بخش از جشنواره كن علاوه بر آثار این دو هنرمند ایرانی، آثاری از كشورهای آمریكا، انگلیس، فرانسه، آرژانتین، ژاپن، چین و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند.

' محمود نورایی ' از هنرمندان عرصه هنرهای جدید است و تاكنون چندین پرفورمنس و نمایشگاه دیجیتال‌آرت در گالری‌های مختلف داشته است. وی همچنین سابقه كارگردانی تئاتر و نمایشنامه نویسی نیز در كارنامه خود دارد. ویدیوآرت ' باد و مرگ ' از آثار تولید شده در كارگاه عباس كیارستمی در گالری ماه مهر بوده كه در بخش فیلم های هنری جشنواره كن 2013 به نمایش در خواهد آمد.

همچنین ' كوروش عسگری ' از عكاسان باسابقه است كه تاكنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی مختلفی حضور داشته است. این هنرمند در یازدهمین دوسالانه عكس نیز موفق به كسب لوح تقدیر این دوسالانه شده است.

فراهنگ**9173**