۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 80639830
T T
۰ نفر
ستاد پيشگيري و رسيدگي به جرايم انتخاباتي شهرستان يزد تشكيل شد

يزد-ستاد پيشگيري و رسيدگي به جرايم و تخلفات انتخاباتي شهرستان يزد تشكيل شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد رییس دادگستری شهرستان یزد با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری كه تبلور و تجلی حماسه سیاسی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری است بر لزوم برگزاری انتخاباتی سالم ، پرشور و با حضور حداكثری مردم تاكید كرد.

غلامعلی دهشیری اظهارداشت : ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی می تواند با ایجاد فضای آرام و سالم نقش اساسی را در حضور گسترده و پرشور مردم در اتنخابات و به عنوان بازوان كمكی هیاتهای اجرایی و نظارت ایفا نماید.

وی با اشاره به تمركز و توطئه های استكبار جهانی و دشمنان جمهوری اسلامی در عدم شراكت گسترده مردم و تنش آفرینی در عرصه انتخابات گفت : با اجرای كامل قانون و جلوگیری از هرگونه تخلفی می توانیم توطئه های استكبار و دشمنان نظام را نقش بر آب نمایم.

وی افزود: با اجرای كامل قانون می توانیم تاثیر جنگ روانی دشمن را كاهش دهیم و یا به طور كامل از بین ببریم.

رئیس دادگستری شهرستان یزد تصریح كرد: با توجه به اینكه دو انتخابات ملی و منطقه ای را در پیش رو داریم ایجاد فضای رقابت سالم و تحقق فرصتهای برابر برای نامزدهای انتخاباتی و رعایت اصل رقابتی بودن انتخابات، سلامت انتخابات را تضمین خواهد ساخت.

وی از دیگر نكات مهم تشكیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را جلوگیری از سوء استفاده و بهانه جویی برخی از نامزدهایی كه در انتخابات شكست می خورند دانست و اظهار داشت : امكان دارد درانتخابات برخی از افرادی كه از سوی مردم مورد استقبال قرار نمی گیرند و در انتخابات به نتیجه دلخواه نمی رسند از سوی برخی از جریانات داخلی و خارجی تحریك شوند و دست به اقدامات غیرقانونی بزنند كه با اجرای قانونی انتخابات این بهانه از این گونه افراد سلب خواهد شد.

وی از دیگر ثمرات تشكیل این ستاد را كاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی و نیروی انتظامی دانست و تصریح كرد : با برگزاری انتخابات سالم و بدون تخلف قطعا پرونده ای نیز تشكیل نخواهد شد و این عامل موجب كاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی كه از سیاستهای قوه قضائیه است خواهد شد

دهشیری افزود: در قانون انتخابات ریاست جمهوری 17 عنوان مجرمانه و در قانون انتخابات شوراها 19 عنوان مجرمانه آمده و رای دهندگان ، مجریان شعب اخذ رای ، نامزدها و مسئولین ستاد آنها ، اعضای هیاتهای اجرایی و نظارت انتخابات ، نیروهای مسلح ، كارمندان دولت و رسانه ها و مطبوعات، گروههای هستند كه می توانند در معرض تخلف قرار گیرند.

وی بر لزوم آموزش قانون انتخابات و عناوین مجرمانه و باید و نبایدهای انتخابات به این گروه ها تاكید نمود و اظهار داشت : احترام به قانون و اعمال صحیح آن قطعا موجب برگزاری انتخابات ، سالم و آرام و بدون تخلف و پرشكوه خواهد شد. ك/1

7546/198