۱۴ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8064292
T T
۰ نفر
دولت ایتالیا با هماهنگی مخالفان خود با گرانی مبارزه می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/01/87 رم - هیات دولت ایتالیا قصد دارد علیه گرانی وافزایش تعرفه ها ، باهماهنگی جناح مخالف حکمی دولتی صادر کند.
روزنامه ایتالیایی ایل سوله روز چهارشنبه نوشت : دولت ایتالیا که از افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی که تورم را در ماه گذشته میلادی به 3/3 درصد رساند نگران است ، قصد دارد تا علیه گرانی اقدام کند.
جولیو سانتاگاتا وزیر اجرای برنامه های دولت ، دراین زمینه گفت : باید عملی بودن کاهش مالیات برخی تعرفه ها به ویژه تعرفه انرژی را ارزیابی کرد.
وی با تاکید بر اینکه دولت فعلی ایتالیا در حال خروج از صحنه است ، افزود : برخی پیشنهادها برای سبک کردن بار گرانی بر روی خانواده ها مورد ارزیابی قرار می گیرند که به جناح مخالف نیز با هدف تصویب قانونی مشترک ، ارائه خواهد شد.
مقامات امور انرژی ایتالیا هفته گذشته از افزایش 4 درصدی تعرفه ها از ماه جاری میلادی به بعد خبر دادند که خود به دلیل افزایش قیمت نفت بود.
دولت اخیرا نیز با توجه به درآمد خوب مالیاتی خود 2 سنت یورو از قیمت بنزین کاسته بود ، اما افزایش قیمت نفت باعث بالا رفتن بهای سوخت و تعرفه انرژی شده است .
سیلویو برلوسکونی رهبر جناح مخالف دولت و نامزد نخست وزیری ایتالیا ضمن اعلام بی اطلاعی از این موضوع گفت : این دولت هیچ کاری انجام نداده است ، اما وقتی ما به قدرت برسیم بلافاصله نشستی در خصوص قیمت ها تشکیل می دهیم .
اروپام ** 315 ** 1553**2171 شماره 119 ساعت 16:06 تمام
۰ نفر