۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 80648891
T T
۰ نفر

ناشران موسيقي نيازمند حمايت هستند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 80648891
ناشران موسيقي نيازمند حمايت هستند

تهران - رييس هيات مديره نشر موسيقي آواي باربد كه انتشاراتش به عنوان يكي از نمايندگان عرضه محصولات موسيقايي در بيست وششمين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران حضور دارد گفت :‌ ناشران موسيقي براي ادامه حيات خود نيازمند حمايت هاي ويژه هستند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران میزبان اهالی مختلف نشر كتب و محصولات فرهنگی وابسته به آن در مصلی امام خمینی (ره) تهران پذیرای قشر عظیمی از علاقه مندان و دوستداران است .

ناشران بخش موسیقی نیز به عنوان نماینده ای از فعالان این هنر سهم بسزایی را در عرضه محصولات موسیقایی و ترویج این هنر فاخر در میان بازدید كنندگان نمایشگاه كتاب تهران ایفا می كنند .

انتشارات باربد یكی از این ناشران است كه در این دوره نمایشگاه كتاب تهران حضور دارد .

حمیداسفندیاری رییس هیات مدیره انتشارات آوای باربد در خصوص نوع برگزاری و دغدغه های مربوط به آن به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت : در این دوره نمایشگاه كتاب مسوولان برگزاری محلی به نام سالن هنر را برای استقرار ناشران موسیقی در نظر گرفته اند كه از محل اصلی نمایشگاه بین المللی كتاب فاصله دارد .

اسفندیاری در عین حال گفت: نمایشگاه كتاب محل خوبی برای عرضه آثار مجموعه كارهای موسیقایی است.

این تولید كننده موسیقی با بیان اینكه در نمایشگاه امسال چند كار جدید همچون همنوایی اساتید را در نمایشگاه عرضه كرده ایم افزود : همچون گذشته مخاطبان خاص به دنبال خرید سی دی های اورجینال هستند و عامه مردم از ما درخواست ام پی تری آثار را می كنند .

وی ادامه داد : برخی می خواهند با پرداخت مبلغی ناچیز تمامی آثار یك عمر هنرمند را در مجموعه ای فشرده خریداری كنند كه این مقوله در هیچ كجای دنیا مرسوم نیست .



* مسوول غرفه انجمن موسیقی: مخاطبان خاص همچنان اصلی ترین مشتری آثار موسیقی هستند

رضا مرتضایی مسوول فروش غرفه انجمن موسیقی ایران در بیست و ششمین نمایشگاه كتاب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مخاطبان خاص همچنان اصلی ترین مشریان آثار موسیقایی هستند.

وی در بخشی دیگر از این گفت و گو از دور بودن سالن هنر از سالن اصلی شبستان گلایه كرد و گفت : جای غرفه های موسیقی از محل اصلی نمایشگاه دور است.

مرتضایی در این باره افزود: طبعتا به دلیل دوری این محل از فضای اصلی نمایشگاه مراجعه كنندگان كمتری داریم .

وی در عین حال گفت: كارهای جدید انجمن موسیقی ایران فروش خوبی داشته كه مدیون نگاه تخصصی فعالان موسیقی است چرا كه عامه مراجعه كنندگان به دنبال موسیقی به این شكل نمی گردند .

فراهنگ (5) ** 9252 ** 1418