۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۰۱
کد خبر: 80648938
T T
۰ نفر

كوتاه از راديو و تلويزيون

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۰۱
کد خبر: 80648938
كوتاه از راديو و تلويزيون

تهران- نسخه 90 دقيقه اي مجموعه تلويزيوني «حجر بن عدي» صحابي بزرگ پيامبر اسلام (ص) و حضرت امير المومنين (ع) روز جمعه از شبكه يك سيما پخش مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سریال «حجربن عدی» كه به زندگی وی می پردازد، در سال 1381 به تهیه كنندگی امیرحسین شریفی و كارگردانی تاجبخش فنائیان ساخته شد.

محمد علی كشاورز، حبیب دهقان نسب، سیاوش طهمورث، جمشید جهانزاده، امیرحسین شریفی، انوشیروان ارجمند، مهدی میامی، جلیل فرجاد و ... از بازیگران این سریال هستند.



** 20 اردیبهشت ساعت 18 فیلم سینمایی «حكم » ساخته مسعود كیمیایی از برنامه رادیو فیلم شبكه رادیویی نمایش پخش می شود.

در داستان این فیلم آمده است: رضا معروفی خود صاحب حكم است، آن را اجرا هم می‌كند. او سهند را امان می‌دهد، به خانه می‌آورد و برای گرفتاری اش چاره‌ای می‌یابد. محسن و فروزنده هر دو جوانند و عاشق؛ محسن اما خون و اسلحه و پول را انتخاب می‌كند و ......

فرشاد آذر نیا تهیه كنندگی و سردبیری ، آرمان غفاریان گویندگی و تنظیم رادیویی و علی حاجی نوروزی صدابرداری این برنامه را بر عهده دارند.

عزت الله انتظامی، لیلا حاتمی، بهرام رادان، خسرو شكیبایی، پولاد كیمیایی، مریلا زارعی، لادن طباطبایی، سعید پیردوست و.... از بازیگران «حكم » هستند و مسعود كیمیایی نویسندگی و كارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است.



**با پخش قسمت سی ام سریال تلویزیونی «كلاه پهلوی» كه جمعه این هفته پخش می شود، توطئه كریم برای ایجاد اغتشاش در سامان ناكام می ماند.

در این قسمت مردم شهر سامان در پی درگذشت فاطمه (با بازی نیلوفر خوش خٌلق)، برای او مراسم عزاداری برپا می كنند.

در این مراسم سید علی ( با بازی رحمان باقریان) اقدام به نوحه خوانی و ذكر مصیبت می كند و در لابه لای مرثیه خوانی برای درگذشت فاطمه، انتقادهایی را نیز نسبت به حكومت مطرح می كند. این مساله با واكنش شدید ماموران شهربانی مواجه می شود و كار به تیراندازی و زد و خورد می كشد.

همچنین در این قسمت بزرگان سامان متوجه شغل جدید كریم به عنوان «رییس اداره سیاسی شهربانی سامان» می شوند و هركدام نسبت به این مساله واكنش های مختلفی نشان می دهند.

قسمت 30 سریال كلاه پهلوی، در ادامه قسمت 28 و 29 با موسیقی تازه ای نمایش داده می شود كه «مجید انتظامی» آن را ساخته است.



** مستند «علم و اسلام» ساعت 21 روز پنج شنبه این هفته از شبكه مستند پخش می شود؛ این مستند را تیموس بورن در سال 2009 ساخته است و به تحولات تاثیرگذار علمی جهان اسلام و دانشمندان مسلمان در طول تاریخ می پردازد.

ساعت 22 روز پنج شنبه نیز مستند «نگاهبان صحرا» از شبكه مستند پخش می شود كه به زندگی موجودات جذابی به نام میركت ها در منطقه كالاهاری آفریقا اشاره دارد.

«سیاره انسان» مستند دیگری است كه ساعت 16 روز جمعه از شبكه مستند پخش می شود و ساعت 17 همین روز «اسرار تمدن های باستان» روی آنتن می رود.

«جانوران اسرار آمیز جنگل جائو»، «دنیا در جنگ» و «آفریقا؛ رو در روی ناشناخته ها» مستندهای دیگری هستند كه شامگاه جمعه پخش می شوند.



** قسمت نخست مستند ساعت 19 «ملیتا» پنج شنبه این هفته از شبكه مستند پخش می شود؛ «ملیتا» الگویی بی‌نظیر از مبارزات مقاومت اسلامی علیه دشمن صهیونیستی از ابتدای اشغال بیروت توسط رژیم اشغالگر قدس در سال 1982 تا جنگ 33 روزه سال 2006 است.



** مستند سینمایی «چوپان دریا» ساخته تریش دالمن ، محصول سال 2011 كشور كانادا ، جمعه این هفته ، 20 اردیبهشت ماه ، مهمان برنامه «فانوس» شبكه مستند سیما می شود.

این مستند كه به دلیل درخواست مخاطبان شبكه مستند بازپخش می شود روایت گر زندگی « پل واتسون» ملوان دریایی عاشق محیط زیست است كه زندگی خود را وقف مبارزه با صید بی رویه آبزیان رو به انقراض ، گذاشته است.



** روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته فیلم های سینمایی و تلویزیونی «جك ریچر» و «یك روز سرد» از شبكه یك، «خرس بزرگ»، «یك اشتباه كوچولو»، «دو قدم تا بهشت»، «پاتوروسیتو»، «پسربچه ای با دوچرخه» و «پسر كابلی» از شبكه دو و « فرشته چهارم»، «تفنگداران و راهزنان»، «حكمرانی ظالمان»، «متولد سی ام اسفند»، «بیا از گذشته حرف بزنیم» و «اسب ولوت» از شبكه سه سیما پخش می شوند.

شبكه چهار نیز «زمستان گذشته» و «انتقام سپید» را برای مخاطبان پخش می كند و «پرندگان آزاد»، «هویت بورن» و «خانه پاتیالا» از شبكه تهران پخش خواهند شد.

شبكه شما نیز پخش «از جنوب شرقی» و «سوار در غبار» را در دستور كار دارد، شبكه آموزش «ساختارشكنی» و شبكه پویا دو انیمیشن داستانی «بلكا و استرلكا » و «اسپیریت» را پخش می كنند.



** در آستانه روز بزرگداشت فردوسی، حماسه سرای بزرگ ایران برنامه ققنوس ویژه برنامه ای را به همین مناسبت روز جمعه ۲۰ اردیبهشت از رادیو فرهنگ پخش می كند.

خردگرایی در شعر حكیم ابوالقاسم فردوسی و جایگاه فردوسی در بیرون از مرزهای ایران زمین، موضوع گفت وگوی این برنامه خواهد بود و این برنامه بخش هایی از شاهنامه خوانی در استان های مختلف كشور را پخش خواهد كرد.

«ققنوس» جمعه ها ساعت 15 و 30 دقیقه به مدت یك ساعت با موضوع شعر معاصر تقدیم مخاطبان ادب دوست شبكه فرهنگ می شود.

فراهنگ(1)2025**1588