۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 80650072
T T
۰ نفر

300برگ از اسناد تاريخي با ارزش در گيلان اهدا شده است

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 80650072
300برگ از اسناد تاريخي با ارزش در گيلان اهدا شده است

رشت - مدير سازمان اسناد و كتابخانه ملي گيلان از اهداي 300برگ سند ارزشمند تاريخي در استان خبر داد.

' حسین عباس نژاد كارسیدانی' روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از اهداكنندگان اسناد و نسخ خطی افزود: همچنین 50 تن امحا و یكهزار برگ سند انتقال انجام گرفته است.

وی اظهار كرد: در حوزه كتاب، ویرایش، فهرست نویسی و اسكن حداقل 200جلد از نسخ خطی از سوی مردم اهدا شده است.

وی تصریح كرد: در حوزه تاریخ شفاهی حداقل 600ساعت تاریخ شفاهی از شخصیت های مذهبی، فرهنگی و سیاسی بویژه یادگاران هشت سال دفاع مقدس انجام گرفته است.

عباس نژاد افزود: واسپاری اسناد یكی از وظایف ذاتی این مجموعه است و امیدواریم در هفته های آینده شاهد افتتاح مخزن نگهداری اسناد این سازمان در گیلان باشیم.

وی اضافه كرد: اسناد ملی هر استان و قوم بیانگر فرهنگ، هنر و تمدن آن قوم بوده كه به طبع متاثر از رخدادهای تاریخی است و آینده هر قوم را ترسیم می كند.

وی از همه مردم فرهنگ دوست و فرهنگ پرور گیلان خواست نسبت به اهدای سند و یا تصویر اسناد تاریخی دریغ نورزند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: فرهنگ مكتوب بواسطه انتقال به نسل های آینده و حفظ هویت هر كشور بایستی پاس داشته شود.

' ناصر عاشوری ' افزود: پژوهش رابطه اساسی با اسناد، مراكز علمی و كتابخانه دارد و اگر این ارتباط نبود، به طور قطع در تاریخ دچار نقصان بودیم.

وی اظهار كرد: فرهنگ مكتوب همیشه جایگاه خویش را داشته و فرهنگ الكترونیك هیچگاه نتوانسته است به این جایگاه خللی وارد كند.

تجلیل از اهداكنندگان اسناد و نسخ خطی به سازمان اسناد و كتابخانه گیلان به مناسبت نوزدهم اردیبهشت ماه روز اسناد ملی و میراث مكتوب با حضور برخی از فرهیختگان و پژوهشگران استان برگزار شد.ك/2

1881/ 603