۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۰۳
کد خبر: 80650086
T T
۰ نفر
ارتقاي دانشكده علوم پزشكي مراغه موجب توسعه علمي اين شهرستان مي شود

مراغه – نماينده مردم مراغه ، عجب شير و سراجو در مجلس شوراي اسلامي گفت: ارتقاي دانشكده پرستاري به دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني مراغه موجب توسعه علمي اين شهرستان مي شود.

'مهدی دواتگری' روز پنج شنبه در آیین جشن ارتقای دانشكده پرستاری و مامایی و شبكه بهداشت و درمان به دانشكده علوم پزشكی مراغه افزود: با ارتقای این دانشكده، در رشته های پزشكی دانشجو پذیرفته می شود.

وی گفت: با موافقت شورای عالی گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، استقلال مالی این دانشكده به تصویب رسید و ردیف بودجه مستقلی در بودجه سال جاری برای این منظور تخصیص یافت.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس نهم اظهار كرد: با پیگیری های انجام شده ، چارت سازمانی این دانشكده نیز به تصویب هیات امنای این دانشكده رسیده است.

دواتگری افزود: با توجه به تصویب ارتقای این دانشكده، در راستای ایجاد بستر و امكانات لازم آموزشی، بیمارستان در حال احداث 160 تختخوابی سینای مراغه با 65 درصد پیشرفت فیزیكی در صورت موافقت وزارت بهداشت و درمان به فوق تخصصی و آموزشی ارتقا می یابد.

وی گفت: در راستای ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی، مجوز احداث بیمارستان خصوصی 48 تختخوابی در این شهرستان صادر شده كه با تحقق آن، مراغه به دومین شهر استان در زمینه برخورداری از بیمارستان خصوصی تبدیل می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز نیز در این آیین گفت: با توجه به لزوم تعمیق فرهنگ آموزش عالی به ویژه در بخش علوم پزشكی، هم اكنون كشور در سطح منطقه و جهان از جایگاه برتری برخوردار شده است.

'علیرضا یعقوبی' افزود: تبدیل و ارتقای دانشكده پرستاری و مامایی مراغه به دانشكده علوم پزشكی و پذیرش دانشجو در سطوح بالای پزشكی، اثرات مناسبی در ارتقای سطح سلامت ، بهداشت منطقه می گذارد.

وی گفت: با ارتقای این دانشكده و شبكه بهداشت و درمان این شهرستان و تعیین ردیف بودجه مستقل، سطح خدمات حوزه سلامت در این منطقه افزایش می یابد.

یعقوبی اضافه كرد: با فراهم شدن زیرساخت ها و فعالیت مستمر این دانشكده ، مراغه به عنوان قطب خدمات بهداشتی و درمانی جنوب آذربایجان شرقی به سایر شهرستان های استان های همجوار نیز خدمات ارایه خواهد كرد.

رییس شبكه بهداشت و درمان مراغه نیز در این آیین گفت: این دانشكده به عنوان یكی از مراكز مهم آموزشی این شهرستان در زمینی به مساحت 85 هكتار و با زیربنای هشت هزار و 500 متر مربع فعالیت می كند.

'احمد مجتهدی' افزود: وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 327 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل كرده است.

در این آیین با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی، از سردرب دانشكده علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه پرده برداری شد.

7483/590/587