۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶
کد خبر: 80653325
T T
۰ نفر
بيش از 6 هزار خانوار مددجوي كميته امداد از بيمه اجتماعي برخوردارند

گرگان - معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد امام خميني (ره) گلستان گفت: 6 هزار و 215 خانوار از مددجويان تحت پوشش اين نهاد از بيمه هاي اجتماعي برخوردار هستند.

'ربیع اله وفایی' امروز اظهار كرد: سه سرفصل بیمه زنان سرپرست خانوار، طرح های اشتغال و صندوق بیمه عشایر و روستاییان، چند سالی است كه در این نهاد در دستور كار قرار گرفته است.

وی با اشاره به این كه تاكنون 6 هزار و 215 خانوار تحت حمایت این نهاد از این بیمه ها برخوردار شده اند، خاطرنشان كرد:‌ اهمیت بیمه تامین اجتماعی برای خانواده ها باید نهادینه شود تا شاهد استمرار این مسئله در بین مددجویان باشیم.

وی با بیان این كه بیمه برای آینده افراد، ایجاد اطمینان می كند، یادآور شد: در این سال ها برخی خانواده ها از همه خدمات اشتغال، جهیزیه، مسكن، مستمری و ... برخوردار شده اند اما هنوز به این كمك ها نیازمند هستند، این در حالی است كه با بیمه های اجتماعی می توان خدمات را زمان دار كرد و بعد از مدتی خروجی مددجویان را داشت.

معاون حمایت و سلامت كمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان هم چنین گفت:‌ حامیان خیر، سرپرستی 437 یتیم دانشجوی تحت حمایت این نهاد را بر عهده دارند.

وفایی افزود: بحث تحصیلی ایتام از موضوعاتی است كه در این نهاد مورد توجه قرار دارد و در همین راستا توانسته ایم برای 112 پسر و 325 دختر دانشجو، جذب حامی داشته باشیم.

وی با اشاره به این كه 6 درصد ایتام استان دانشجو هستند خاطرنشان كرد:‌ حامیان علاوه بر پرداخت سرانه به ایتام دانشجوی خود در زمینه های پرداخت شهریه، كلاس های تقویتی، خرید كامپیوتر، اردوهای دانشجویی ویژه ایتام و ... با این نهاد همكاری داشته اند.

وفایی افزود: در سال های 90 و 91 در ایام دهه كرامت، نزدیك به 360 نفر از ایتام دانشجوی دختر را با هزینه های صورت گرفته توسط حامیان در قالب اردوی زیارتی و فرهنگی به مشهد مقدس اعزام كرده اند.

وی در ادامه با اشاره به اطعام دهی 22 هزار و 360 نفر از نیازمندان و ایتام این نهاد در یك سال گذشته كه در مناسبت های مذهبی صورت گرفت، گفت: از این تعداد، چهار هزار نفر ایتام و مابقی از سایر خانواده های نیازمند بوده اند.

وفایی با اشاره به این كه برای اطعام نیازمندان این نهاد 236 میلیون تومان هزینه شده است یادآور شد: از این میزان 220 میلیون تومان از محل كمك های خیرین و حامیان بوده و مابقی از محل اعتبارات امدادی انجام شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده كمیته امداد كمیته امدادگلستان اضافه كرد: این اطعام دهی ها به صورت توزیع غذای گرم و سبد كالا بین نیازمندان بوده است.

602