۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۲۷
کد خبر: 80653574
T T
۰ نفر
تغيير محتواي كتاب هاي رياضي همسو با سند برنامه درسي ملي است

تهران - رييس دفتر تاليف كتب درسي رياضي وزارت آموزش و پرورش گفت: تغيير محتواي كتاب هاي رياضي مقاطع مختلف تحصيلي براساس سند تحول آموزش و پرورش و همسو با سند برنامه درسي ملي است.

وحید عالمیان روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: محتوای برخی از كتاب های درسی از دو سال گذشته همزمان با طی فرآیند تهیه، تدوین و تصویب برنامه درسی ملی تغییر كرده است.

وی در پاسخ به این سووال كه تغییرات اعمال شده در كتاب های درسی چگونه اعمال شده است در حالی كه برنامه درسی ملی در 31 فروردین ماه امسال رونمایی شد، افزود: تمام تغییرات صورت گرفته در كتاب ریاضی همسو با برنامه درسی ملی اعمال شده است.

عالمیان افزود: همسو با برنامه درسی ملی، دو سال گذشته كتاب ریاضی سال اول دبستان و سال گذشته نیز كتاب ریاضی سال دوم دبستان تغییر كرد.

عالمیان اضافه كرد: این تغییرات، قدرت استدلال را در دانش آموزان تقویت می كند چرا كه دانش آموزان در زمینه های استدلالی دچار مشكلاتی بودند كه باید این ضعف با انجام برخی از تغییرات در كتاب های درسی برطرف می شد.

رییس دفتر تالیف كتاب های درسی ریاضی وزارت آموزش و پرورش گفت: در انجام این تغییرات سه تفكر خلاق، نقاد و بصری مورد توجه قرار گرفته است.

عالمیان افزود: در تالیف كتاب های درسی ریاضی و حسابان از منابع مختلف جهانی استفاده می شود و پژوهش های وسیعی در این زمینه صورت می گیرد.

وی اضافه كرد: برای تالیف كتاب های درسی، تیم پژوهشی وسیعی كار می كنند چرا كه برای تالیف نهایی از طریق استفاده از اطلاعات مختلف باید زبان مشتركی میان افراد بوجود آید.

برنامه درسی ملی بعد از چهار سال تدوین، بررسی و تصویب در 28 اسفندماه سال گذشته به امضای رییس جمهوری رسید و برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ شد و در نهایت سند برنامه درسی ملی در 31 فروردین ماه سال 92 با حضور مسوولان آموزش و پرورش رونمایی شد.

برنامه درسی ملی، قانون اساسی آموزش و پرورش است و این برنامه، نقشه كلان و چارچوب نظام درسی و پرورشی كشور خواهد بود.

بر اساس سند برنامه درسی ملی، ایمان، علم، عمل و اخلاق در بطن برنامه درسی دانش آموزان گنجانیده می‌شود. با توجه به چند ضلعی بودن این برنامه حضور دانش آموز و معلم فقط به كلاس درس منحصر نخواهد شد و آنان علاوه بر حضور در كلاس و مدرسه، در فضاهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز حضور خواهند داشت.

برنامه درسی ملی در 11 حوزه یادگیری اعم از تفكر و حكمت، قرآن و معارف اسلامی، ریاضیات، علوم تجربی، بهداشت و تربیت بدنی، فرهنگ، هنر، كار و فناوری، آداب و مهارت زندگی و خانواده و زبان های خارجی تحقق می یابد.

تنوع محیط های یادگیری غیر از كلاس درس از ویژگی های برنامه درسی ملی است. علاوه بر كتاب توجه به رسانه های آموزشی متنوع یا بسته های آموزشی، مجله های آموزشی و منابع آموزشی كاغذی و غیر كاغذی از دیگر ویژگی های این برنامه درسی است.

اجتمام(4)**9105**1569
۰ نفر