۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 80653774
T T
۰ نفر
بيش از 135 هكتار فضاي سبز در شهركها و نواحي صنعتي يزد ايجاد شد

يزد- مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد گفت: تاكنون افزون بر 135 هكتار فضاي سبز در شهركها و نواحي صنعتي اين استان ايجاد شده و در حال نگهداري است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا سید مسعود عظیمی طی نشستی افزود: توسعه شهركها و نواحی صنعتی بدون در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی و توجه به فضای سبز، توسعه ای پایدار نیست و گفت: به خاطر این موضوع اجرای طرح های فضای سبز و نهال كاری در اولویت های كاری شركت قرار دارد.

وی ادامه داد: با فعالیت های انجام شده توسط واحد فضای سبز شركت، در سال گذشته بیش از 6 هزار اصله نهال از انواع گونه های گیاهی سوزنی برگ و پهن برگ مقاوم به آب و هوای سرد و گرم و خشك كویری غرس شده و همچنین نزدیك به 48 هزار اصله انواع درختچه های گلدار دائمی و تزیینی و پرچین در شهركها و نواحی صنعتی استان كاشته شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان كرد: ایجاد فضای سبز از طریق گل كاری و چمن كاری در وردی شهركها و نواحی، میادین، معابر و محوطه های داخلی تصفیه خانه های فاضلاب از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی شركت در زمینه افزایش سرانه فضای سبز گفت: ایجاد 10 هكتار فضای سبز در 11 شهرك و ناحیه صنعتی استان از برنامه های كاری سال جاری است كه تنها 4 هكتار آن در شهرك صنعتی مهریز اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شركت شهركهای صنعتی یزد طراحی رمپ های ورودی، نصب تابلوی ورودی شهركها و نواحی صنعتی، پیاده رو سازی، رنگ آمیزی جداول، هرس درختان و همچنین ساخت تابلو راهنمای واحدهای صنعتی را از مهمترین اقدامات برای زیباسازی فضای شهركهای صنعتی برشمرد.ك/2

7546/1968