۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۵
کد خبر: 80657951
T T
۰ نفر

70 هزار تن گندم از كشاورزان جنوب فارس خريداري شد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۵
کد خبر: 80657951
70 هزار تن گندم از كشاورزان جنوب فارس خريداري شد

شيراز - رييس سازمان جهاد كشاورزي استان فارس گفت:امسال 90 هزار تن گندم با كيفيت درجنوب فارس توليد شده كه از اين ميزان بيش از 70 هزار تن آن به عنوان مازاد بر مصرف كشاورزان تحويل مراكز خريد دولتي شده است .

مهندس مهرزاد خرد ، روز چهارشنبه درگفت وگوبا ایرنا بیان داشت:برداشت گندم درشهرستان های لامرد و مهر(MOHR) به پایان رسید ودرشهرستان های لار ، گراش ، خنج ، فراشبند ، زرین دشت ، داراب ، ممسنی و كازرون در حال انجام است .

به گفته وی ، برداشت گندم ازنیمه دوم فروردین امسال درسطح 24 هزارهكتار از اراضی كشاورزی جنوب فارس، با بهره گیری از ناوگان برداشت غلات و اكیپ های نظارتی آغازشد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی فارس افزود:درسال زراعی جاری 470 هزار هكتار از اراضی استان فارس به كشت گندم آبی و دیم اختصاص یافت كه پیش بینی می شود بیش از یك میلیون و 700 هزار تن گندم برداشت شود و از این میزان 160 هزار تن گندم دوروم و یك میلیون و 540 هزار تن گندم نان بدست آید .

خرد بیان كرد:هماهنگی استانداری فارس، سازمان جهاد كشاورزی ، سازمان تعاون روستایی و شركت غله درامرخرید گندم منجربه افزایش چشمگیر تحویل گندم تولیدی به مراكز خرید دولتی شده است .

این مقام مسوول گفت:پرداخت كرایه حمل گندم از مزرعه به كارخانه های آرد و سیلوها ، ازدیگرعوامل افزایش سهم خرید دولت در سال جاری در فارس است.

خرد در بخش دیگری از مطالب خود بیان كرد:نوسازی و بهسازی ناوگان برداشت غلات فارس سبب صرفه جویی 50 هزارتنی گندم در این استان شده است .

وی ادامه داد:تا كنون ناوگان برداشت گندم فارس با 400 دستگاه كمباین مدرن تجهیزشده است ودرسال های آینده نیزبا تامین تسهیلات مورد نیاز این تعداد به 600 دستگاه افزایش خواهد یافت.ك/3

680 /679