۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۰۲
کد خبر: 80658872
T T
۰ نفر

دستگيري از نيازمندان باعث خلق حماسه اي عظيم مي شود

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۰۲
کد خبر: 80658872
دستگيري از نيازمندان باعث خلق حماسه اي عظيم مي شود

سنندج - سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) كشور گفت: با توجه به نامگذاري سال جاري از سوي رهبري با عنوان حماسه سياسي و اقتصادي، دستگيري از نيازمندان نيز بايد به حماسه اي عظيم در كشور تبديل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین انواری روز چهارشنبه در جشن خودكفایی پنج هزار و 638 خانوار تحت پوشش كمیته امداد استان كردستان در سنندج افزود: با توجه به این شعار لازم است كه دستگیری از افراد نیازمند و بی بضاعت جامعه نسبت به قبل بیشتر شده و ملت ایران در این راستا نیز حماسه بیافرینند.

وی با بیان اینكه كمك به نیازمندان جامعه نیز همچون حضور در عرصه انتخابات یك تكلیف است گفت: این مهم از راه های مختلف از جمله فراهم كردن امكانات لازم و استعدادیابی در بین قشر محروم جامعه می تواند انجام شود.

وی سنجش استعداد و قابلیت های مددجویان را یكی از افتخارات این نهاد مقدس عنوان كرد و گفت: این نهاد تا كنون با ارائه آموزش های لازم به مددجویان، زمینه اشتغالزایی بسیاری از این افراد را در سطح كشور فراهم كرده است.

انواری با بیان اینكه دادن مستمری به نیازمندان تنها برای مقظع زمانی كوتاه و در راستای رفع نیازهای فوری انجام شود افزود: هدف اصلی كمیته امداد بویژه در این دهه، خودكفا كردن مددجویان و خروج آنان از پیكره حمایتی این نهاد است.

وی با اشاره به اینكه اشتغال از جمله مواردی است كه نیازمند همت و تلاش همگانی مسوولان و كارگزاران نظام و مردم است گفت: امید می رود در سال حماسه سیاسی و اقتصادی بتوانیم علاوه بر انتخابات در این عرصه نیز حماسه ساز باشیم.

استاندار كردستان نیز در این آیین با بیان اینكه مردم كردستان مردمی قدرشناس بوده و لایق خدمات بیشتری هستند گفت: از مسوولان كشوری انتظار می رود كه به این استان به صورت ویژه توجه كنند و خدمات و امكانات بیشتری به این مردم ارائه دهند./

****

همچنب جشن خودكفایی پنج هزار و 638 مددجوی تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) كردستان امروز انواری سرپرست كمیته امداد و جمعی دیگر از مسوولان استانی و كشوری در سنندج برگزار شد.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) كردستان در این جشن گفت: در سال های 90 و 91 به اندازه چهار سال قبل از آن در زمینه اشتغال مددجویان تحت پوشش كمیته امداد كار و فعالیت انجام شده است.

'قنبر موسی نژاد' گفت: هم اكنون حدود 10 هزار خانوار تحت پوشش كمیته امداد استان از پیكره حمایتی امداد خارج شده اند كه پنج هزار و 638 خانوار آن در دوسال گذشته به خودكفایی رسیده اند.

به گفته وی یكی از اهداف و سیاست گذاری های نهاد مقدس كمیته امداد، توانمندی سازی سالانه 10 درصد خانواده های مستعد تحت پوشش است.

وی در ادامه اظهار كرد: در سفر مقام معظم رهبری به استان بیش از 300 میلیارد ریال به پروژه های كمیته امداد اختصاص یافت كه 100 درصد این مصوبات به نتیجه رسیده است.

موسی نژاد گفت: با همكاری علما و روحانیون استان هم اكنون میزان استقبال مددجویان از تسهیلات اشتغالزایی كمیته امداد نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

در ادامه این جشن از 22 نفر از مجریان طرح های خودكفایی و كارآفرینان برتر كمیته امداد استان تجلیل شد.ك/2

7348/533 / 1539
۰ نفر