۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۲۱
کد خبر: 80664882
T T
۰ نفر
85 هزار قرباني جنسي در ارتش آمريكا طي يك سال

تهران – بيش از 85 هزار نيروي مسلح آمريكا سال گذشته ميلادي به خاطر تجاوز جنسي در بيمارستان هاي اين كشور بستري شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، از این تعداد، چهار هزار نفر تقاضای دریافت مزایای ناتوانی یا كم توانی كرده اند.

حدود 40 درصد از كسانی كه سال گذشته به این دلیل، راهی بیمارستان های نظامی آمریكا شده اند، مردان بوده اند.

در شش ماهه دوم سال 2011، هر ماه 248 نفر برای دریافت مزایای ناتوانی یا كم توانی ناشی از تجاوز جنسی، تقاضانامه پر كرده بودند.

ابعاد تجاوزهای جنسی در ارتش ایالات متحده به اندازه ای افكار عمومی این كشور را تحت تاثیر قرار داده كه باراك اوباما، رییس جمهوری آمریكا، به تازگی مقام های پنتاگون را به كاخ سفید فراخوانده و آمارهایی از این دست را 'شرم آور و رسواكننده' نامیده است.

چاك هیگل، وزیر دفاع آمریكا نیز گفته است كه مبارزه با سوء استفاده های جنسی، در اولویت برنامه های وزارتخانه او قرار دارد؛ هرچند كارشناسان معتقدند مبارزه با این پدیده شوم، بیش از یك دهه در پنتاگون پیشینه داشته و تا كنون به نتیجه نرسیده است.

بر پایه آمار وزارت امور كهنه سربازان آمریكا، یك نفر از هر پنج افسر یا درجه دار زن آمریكایی، تجربه تلخ تجاوز جنسی داشته است. همچنین یك نفر از هر یكصد افسر یا درجه دار مرد آمریكایی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است.

این در حالی است كه بسیاری از كسانی كه مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند، برای درمان یا ثبت حادثه، به مراجع رسمی مراجعه نمی كنند و بدین ترتیب، آمار كاملی از ابعاد تجاوز در نیروهای مسلح آمریكا موجود نیست.

مترجمام**9163