۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۲۰
کد خبر: 80666413
T T
۰ نفر

شهدا از جنس انسان هاي زميني نبودند

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۲۰
کد خبر: 80666413
شهدا از جنس انسان هاي زميني نبودند

قزوين-فرمانده قرارگاه عملياتي لشگر 16 زرهي قزوين گفت: شهدا از جنس ما انسان هاي زميني نبودند بلكه از جنس آسماني بودند تا به اين درجه از مقام (شهادت) نايل آمدند.

امیر 'عبدالرضا شهری' روز سه شنبه در دومین یادواره امیران، فرماندهان و سه هزار شهید لشگر 16 زرهی قزوین تاكید كرد: صحبت كردن در باره شهدا و مقام شامخ آنان كار ساده ای نیست چرا كه آنان با پشت پا زدن به تمام لذات مادی و دنیوی، با اراده پولادین خود در راه خدا و امام شهدا گام برداشته و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینكه چرا با وجود آنكه بسیاری در دوران دفاع مقدس حاضر شدند اما شهید نشدند، افزود: فرق است بین دوست داشتن و عاشق شدن، عاشق بودن یعنی فنا شدن برای آنچه كه دوست دارد و شهدا عاشق خدا بودند.

امیر شهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اگر كشور ما امروز در تمامی عرصه های فنی، هسته ای، علمی، اقتصادی، پزشكی و سیاسی به بالندگی رسیده و حرف برای گفتن دارد و همه اینها در سایه امنیت بدست آمده توسط نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.

وی با اشاره به لشگر 16 زرهی قزوین، گفت: این لشگر تنها یك اسم نیست بلكه مجموعه ای از همه انسان هایی است كه در گذشته، حال و آینده در آن خدمت كرده اند تا این لشگر را به یكی از لشگرهای مقتدر، مومن و با كفایت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تبدیل كنند.

وی ادامه داد: این لشگر پس از پیروزی انقلاب اسلامی در گنبد و پس از آن در غائله كردستان حضوری مقتدرانه داشت و با آغاز جنگ تحمیلی بلافاصله در مناطق عملیاتی حضور یافت.

وی خطاب به فرماندهان سابق این لشگر در دوران دفاع مقدس كه در جلسه حضور داشتند گفت: ما امروز برای مردانه جنگیدن شما عزیزان كه فخر و افتخار را برای این لشگر موجب شدید سر تعظیم فرود می آوریم و اگر نبود مدیریت فرماندهی شما در حین شدیدترین و وحشیانه ترین هجوم های دشمن تا بن مسلح آنزمان، نمی دانیم اكنون دارای چه موقعیتی بودیم.

براساس این گزارش، نمایش چند كلیپ دوران دفاع مقدس، یادآوری خاطرات توسط تعدادی از رزمندگان این لشگر و حضور فرمانده هان لشگر در دوران دفاع مقدس از برنامه های دیگر دومین یادواره امیران، فرمانده هان و سه هزار شهید لشگر در سالن 29 فروردین لشگر 16 زرهی قزوین بود.

627/ 1644