۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۲
کد خبر: 80669429
T T
۰ نفر

استان زنجان سه هزار شهيد تقديم انقلاب كرده است

۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۲
کد خبر: 80669429
استان زنجان سه هزار شهيد تقديم انقلاب كرده است

زنجان- مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان زنجان گفت: اين استان براي دفاع از تماميت ارضي كشور سه هزار شهيد را تقديم انقلاب كرده است.

به گزارش ایرنا امیر علی نیك بخش شامگاه پنجشنبه در همایش پدران آسمانی در زنجان افزود: طی هشت سال دفاع مقدس رزمندگان برومند استان زنجان نیز در عملیات های متعدد جنگی نقش فعال و گسترده ای داشتند.

وی یادآورشد: از مجموع شهدای استان 160 شهید در عملیان غرور آفرین بیت المقدس كه به آزاد سازی خرمشهر منجر شد جان خود را فدای آرمان های انقلاب اسلامی كردند.

نیك بخش با اشاره به اینكه امسال همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر همایش پدران آسمانی با مشاركت فرزندان و خانواده های شهدا برگزار شد افزود: امسال این مراسم با همكار این اداره كل در گلزار شهدای این استان اجرا شد.

وی اظهار كرد: هم اكنون 426 گلزار شهدای در استان وجود دارد كه از این تعداد 23 گلزار در شهر و 403 گلزار دیگر در روستاها واقع شده است.

مدیر كل بنیاد شهید انقلاب اسلامی استان زنجان تعداد مزارهای شهری را یكهزار و 783 اعلام كرد و گفت: یكهزار و 116 مزار نیز در در روستاها قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا همزمان با سراسر كشور آیین غبارویی و عطر افشانی مزار شهدا 'همایش پدران آسمانی' همزمان با سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور مسولان استانی برگزار شد.

522/7320