۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 80675591
T T
۰ نفر
روزهاي 12 تا 21 ماه قمري بهترين زمان براي حجامت است

مشهد- يك پزشك متخصص طب سنتي گفت: روزهاي 12 تا 21 ماه قمري بويژه در فصل بهار بهترين زمان براي انجام حجامت است.

دكتر سعید اسكندری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اوج حركت ماه در نیمه دوم ماه قمری است و حجامت در این زمان بر روی بدن انسان تاثیرات مفیدی دارد.

وی با بیان اینكه سیستم بدن انسان از قوانین طبیعت متابعت می كند، افزود: جذر و مد دریا بر سیستم گردش خون انسان تاثیرگذار است و در این زمان رسوبات خون و اخلاط كثیف غیر قابل مصرف در بدن ظاهر می شود.

وی با بیان اینكه بهار بهترین فصل برای حجامت است، افزود: همچنان كه بهار فصل شكوفایی و دگرگونی است، حجامت در این فصل بهترین تاثیر را در پاكسازی بدن و تصفیه آلودگی ها بدنبال دارد.

وی با اشاره به اینكه حجامت با دو هدف درمان و پیشگیری انجام می شود، افزود: حجامت موثرترین روش برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و با حجامت كردن غلظت خون، مواد زائد و آلودگی‌های آن تصفیه می‌شود.

اسكندری خاطر نشان كرد: حجامت در درمان بیش از 70 بیماری نظیر بیماری‌های اعصاب و روان، پوست و مو،‌ بیماری‌های قلبی و عروقی،‌ فشار خون،‌ دیابت، چربی خون، بیماری های مفصلی، سردرد، پرخاشگری، تندخویی و تعدیل اخلاط بدن موثر است.

وی حجامت را شامل دو نوع ' تر و خشك' دانست و گفت: حجامت تر همان خونگیری و حجامت خشك یا بادكش به‌ منظور انبساط و رفع انسداد عروق و متمركز بودن خون زاید به كار می‌رود.

وی در پایان گفت: حجامت بایستی با رعایت مسائل بهداشتی توسط پزشك آشنا به مبانی طب سنتی انجام شود.

7487/659