۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴
کد خبر: 80676822
T T
۰ نفر
پتروشيمي در صدر/99 درصد شركت هاي پتروشيمي خصوصي شد

تهران - معاون وزير نفت در امور پتروشيمي با تاكيد بر اين كه شركت هاي پتروشيمي تاكنون بيشترين سهم را در قالب اجراي اصل ٤٤ قانون اساسي داشته اند، گفت: ٢٠ درصد كل خصوصي سازي انجام شده در كشور متعلق به صنعت پتروشيمي است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی اظهار كرد: واگذاری شركت های پتروشیمی مشمول اصل ٤٤ قانون اساسی در مراحل پایانی خود قرار داشته و تاكنون حدود ٩٩ درصد از شركت های پتروشیمی خصوصی شده اند.

'عبدالحسین بیات' افزود: صنعت ارزش آفرین پتروشیمی پیشتاز خصوصی سازی در صنعت نفت است و سهم عمده ای از كل واگذاری های كشور انجام شده به این صنعت تعلق دارد.

وی ادامه داد: شركت های پتروشیمی به دلیل سود آور بودن نقش تاثیر گذاری در بازار سرمایه دارند و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی با توجه به ویژگی های آن سود آور است.

بیات تصریح كرد: افزون بر عرضه باقیمانده سهام هلدینگ خلیج فارس در روزهای آتی با واگذاری سهام پتروشیمی های تبریز و زنجان ،سهم صنعت پتروشیمی از كل واگذاری ها در قالب سیاست های اصل ٤٤ قانون اساسی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی گفت: آمارهای منتشر شده نشانگر آن است كه شركت های پتروشیمی بیش از ٥٠ درصد سهم از كل واگذاری های صنعت نفت را در اختیار دارند و حدود ٢٠ درصد از كل واگذاری های كشور نیز سهم صنعت پتروشیمی بوده كه با واگذاری باقیمانده سهام هلدینگ خلیج فارس و چند شركت دیگر سهم پتروشیمی در كل واگذاری های انجام شده افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، تا كنون بیش از ٣١ درصد از كل واگذاری های پتروشیمی در قالب سهام عدالت، ٣٢.٦١ رد دیون، حدود ٣٥ درصد بورس و ١.٢٨ درصد سهام ترجیحی بوده است.

اقتصام(1)**9189**1601
۰ نفر