۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۲
کد خبر: 80676937
T T
۰ نفر

موج گرما در هند بيش از 500 كشته برجاي گذاشت

۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۲
کد خبر: 80676937
موج گرما در هند بيش از 500 كشته برجاي گذاشت

دهلي نو- موج گرماي طاقت فرسا در هند در طول يك ماه اخير جان بيش از 500 نفر را در سراسر هند گرفته و روند افزايش تلفات همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا ؛ سازمان مدیریت بحران هند چهارشنبه اعلام كرد كه درطول یك ماهه اخیر 524 نفر به دلیل گرمازدگی در سراسر هند جان خود را از دست داده اند

این درحالی است كه منابع غیر رسمی آمار تلفات را تنها در طی چهار روز گذشته بیش از 600 نفر اعلام كردند.

گفتنی است دمای هوا در برخی از مناطق هند بیش از 46 درجه گزارش شده و پایتخت هند نیز در ماه اخیر دمای بالای 45 درجه سانتی گراد را گذارنده و هم اكنون دمای پایتخت هند بیش از 43 درجه سانتی گراد است.

یك مقام رسمی در سازمان هواشناسی هند گفت: موج گرما ادامه خواهد یافت و آسمان آفتابی خواهد بود.

در بعضی نقاط از ایالت اوتارپرادش دمای امروز هوا 45 درجه می باشد كه با ادامه موج گرما و بالا رفتن رطوبت ؛ اكثر مردم در خانه های خود باقی ماندند درحالی كه قطعی های برق طولانی مدت بر مشكلات مردم افزوده است.

اتاوا با 46.2 درجه سانتی گراد گرم ترین منطقه ایالت اوتارپرادش است و براساس گزارش مقامات رسمی احتمال كاهش دمای هوا و یا هرگونه بارش باران بسیار كم است .

این درحالی است كه در بخش هایی از مناطق جنوبی هند به خصوص ایالت آندرا پرادش، بارش باران فرصتی برای رهایی از گرمای شدید كه در سراسر هند جان بیش از 500 نفر را گرفته است ؛ فراهم آورده است.

بیشتر قربانیان گرمازدگی در هند را افراد خیابان خواب و بی پناه تشكیل می دهند.

آساق** 2163** 589**1392