۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 80681548
T T
۰ نفر

القدس العربي: شورش شهر معان اردن را فراگرفت

۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 80681548
القدس العربي: شورش شهر معان اردن را فراگرفت

تهران - پايگاه اطلاع رساني 'القدس العربي' روز يكشنبه از وقوع شورش و بحران امنيتي شديد و تيراندازي در شهر 'معان' در اردن خبر داد.

این گزارش افزود: شهر كویری معان در اردن با شورش های امنیتی كه فعالان این شهر وعده آن را داده بودند، مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، شهر معان از صبح جمعه تا ساعات پایانی دیشب به خاطر افراد نقابدار و جوانان مسلح ناآرام بود، به طوری كه تیراندازی های پراكنده ای به مقر نیروهای امنیتی و پلیس این شهر صورت گرفت و مواد آتش زا به سمت دیوارهای این مركز پرتاب شد.

به نظر می رسد كه علت این شورش ها به انتشار تصاویری از توهین به اجساد دو تن از قربانیان درگیری با پلیس در یك واقعه جنایی، برمی گردد.

این گزارش افزود:‌ ساكنان معان به دولت اردن 48 ساعت مهلت داده بودند تا عاملان توهین به اجساد را شناسایی كنند، در غیر این صورت آنان به وظایفشان عمل خواهند كرد.

پلیس اردن تاكنون گزارشی در خصوص اتفافات منجر به كشته شدن این دو تن منتشر نكرده است .

در ادامه این گزارش آمده است: از صبح امروز نیروهای بیشتری برای حمایت از مراكز امنیتی و دولتی و همچنین از راه های ترانزیت كالا كه از معان می گذرند،‌ به این شهر اعزام شده اند .

منابع رسمی حوادث معان را كه با وضعیت بحرانی شدید مواجه شده است، پیگیری می كنند و شاهدان می گویند كه هیچ پاسخ رسمی به اهالی شهر در باره حواثی كه از هفته ها قبل زمانی كه افراد ناشناس مسلح چهار نفر از شهروندان را در داخل حریم دانشگاه به قتل رساندند، بیان نكرده اند.

این حادثه احساس ساكنان شهر معان و همسایگان آن از جمله قبایل 'الحویطات' را جریحه دار كرده است.

بیشتر محافل اردن از افزایش بحران در شهر معان كه دچار نافرمانی های امنیتی از سوی جوانان و عشایر شهر شده است، نگران شده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس گزارش های داخلی بارها به مراكز امنیتی شهر معان حمله شده و این در حالی است كه صدها نفر از افراد پلیس برای برقراری امنیت در این شهر مستقر شده اند.

مترجمام**1408**1651
۰ نفر