۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 80681997
T T
۰ نفر
انديشه امام خميني (ره) در دفاع از مظلومان درسي براي مردم جهان است

اسلام آباد - روزنامه نگار برجسته پاكستان گفت: انديشه حضرت امام خميني (ره) بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران در راستاي دفاع از مظلومان و مسلمانان جھان از جمله پاكستان, درسي براي مردم و گروه هاي سياسي و مذهبي در جهان است.

'اوریا مقبول جان' نویسنده مقالات سیاسی روزنامه 'دنیا' یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد ضمن ادای احترام به شخصیت والای امام راحل خاطرنشان كرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی یكی از بزرگترین رھبران معنوی در قرن بیستم ھستند.

وی تصریح كرد: حضرت امام خمینی (ره) با رھبری مردم در راستای شكل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران رویداد تاریخی و بزرگی را در جهان به ثبت رسانیده و باعث شدند تا ایران امروز به یك دولت مبتنی بر موازین اسلامی در جهان پایدار باشد.

این سیاستمدار پاكستانی , انقلاب اسلامی را یك برگ زرین در جھان اسلام خواند و افزود: امروز ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) در میان مسلمین و مردم دنیا شناخته شده و نظریه پردازان مسلمان از بسیاری از آثار بجامانده از بنیانگذار انقلاب اسلامی بهره می برند.

اوریا مقبول جان ادامه داد: جنبش ھا و انقلاب ھای بسیاری در قرن بیستم صورت گرفت، اما ھیچ انقلابی مانند قیام و انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی كه باعث برچیده شدن رژیم ستمشاهی شد، مشاھده نگردید.

وی گفت: امام راحل با زعامت و رهبری انقلاب اسلامی در ایران سرنوشت مردم كشور خود را تغییر داده و باعث شدند تا یكی از مھم ترین تحولات سیاسی و دینی در قرن بیستم رقم بخورد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی پاكستان تاكید كرد: امروز تمام منطقه از پرتوھای باارزش و مفید انقلاب اسلامی ایران بهره می گیرند و ما شاھد تاثیرات مثبت انقلاب اسلامی در منطقه و جھان ھستیم.

وی خاطرنشان كرد: حضرت روح الله بعنوان پدر معنوی انقلاب اسلامی ایران در سه دهه گذشته با پشتیبانی كامل از سوی مردم این كشور , توطئه ھای آمریكا در منطقه را به چالش كشیده و در نهایت رژیم تحت حمایت عناصر استكباری جھان را سرنگون كردند.

اوریا مقبول جان گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به یك دولت مرفه اسلامی و پیشرفته تبدیل شده و دنیا شاھد حماسه آفرینی مردم ایران با استفاده از منویات و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) به عنوان مقتدرترین شخصیت سیاسی قرن بیستم می باشند.

این كارشناس مسائل سیاسی بر این باور است كه ملت پاكستان نیز از اندیشه ها, افكار و منویات حضرت امام خمینی (ره) بھره مند شده و مسلمانان پاكستانی همواره ضمن اعتقاد به امام راحل , برای شخصیت , ایده و نظریات ایشان احترام خاصی قائلند.

آساق ** 1095**1392