۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۲۲:۰۶
کد خبر: 80682422
T T
۰ نفر
نقش سرويس هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي در بحران سازي جهاني

تهران - سرويس هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي در قالب سياست هاي مداخله جويانه سران تل آويو در امور داخلي كشورها و دستيابي به اهداف شوم خود همواره در صدد بحران آفريني در اقصي نقاط جهان بويژه كشورهاي اسلامي و منطقه است.

به گزارش مركز اطلاع رسانی فلسطین، سرویس جاسوسی برون مرزی رژیم صهیونیستی ( موساد)، در جای جای دنیا رد پایی از خود بر جا گذاشته است. عناصر این سرویس های جاسوسی در سراسر جهان دست به تباهی می زنند و به فعالیت های ویرانگرانه خود در چهار گوشه جهان ادامه می دهند.

بنابر این گزارش، موساد برای تحقق اهداف شیطانی سران صهیونیستی، بی وقفه در صدد نفوذ به خاك مصر هستند تا به زعم خود، امنیت مرزهایش را تأمین كند و مانع حملاتی از داخل سینا به فلسطین اشغالی شود. این سرویس جاسوسی برای تحقق این اهداف چندین طرح را تدوین كرده است.

خطرناك ترین مسأله در این میان اقدامات تحریك آمیز دشمن صهیونیستی برای بی ثبات سازی مصر است.

مركز اطلاع رسانی فلسطین در بخش دیگری از این گزارش نوشت: موساد طرحی موسوم به 'عامل بازدارنده پیشرفته در مرزهای مصر' را پی ریزی كرده است كه در چارچوب آن ارسال شمار زیادی از تیم های شناسایی و استقرار تعداد بسیاری از نیروهای یگان ویژه زبده و یگان های عرب نما در استان های سوئز و اسماعیلیه و پورسیعد محقق می شود تا از این شهرها به پایگاهی برای رصد هرگونه تحرك به سمت سینا و از آنجا به مرزهای فلسطین اشغالی مبدل شوند.

بنابر این گزارش، رژیم صهیونیستی برای اجرای این طرح شیطانی خود از یگان های شناسایی استفاده می كند؛ این یگان ها به سیستم های ماهواره ای و پهباد مجهز هستند.

موساد در چارچوب این طرح، شمار زیادی از عناصر خود را در محور سوئز ـ اسماعیلیه و شمال و جنوب و عمق سینا مستقر كرده و چندین سامانه هشدار سریع و رادار را برای رصد تحركات در این مسیر نصب كرده است.

سران صهیونیستی شماری از جاسوسان مزد بگیر را اجیر كرده اند كه شماری از این جاسوسان عملاً چهار تن از افسران موساد را از منطقه مرزی به داخل روستای خریزه انتقال دادند و فرد مورد نظر خود را ترور كردند.

منابع امنیتی مصر فاش ساختند كه مأموران اطلاعاتی مصر از آغاز اعتراضات مردمی این كشور كه به سقوط حسنی مبارك انجامید، تاكنون 18 فرد را به اتهام جاسوسی برای موساد در بخش های مختلف قاهره و سوئز دستگیر كرده اند كه بیشترشان مصری هستند.

'اكنون عناصر موساد به خاك مصر نفوذ كرده اند؛ آنان مصری ها را علیه دولت تازه تأسیس و رییس جمهوری مصر می شورانند و از رسانه ها و برخی مهره های فاسد برای واداشتن آنان به انجام اقدامات ویرانگرانه سوء استفاده می كنند.

یگان شماره 131 جزو برجسته ترین یگان وابسته به شاخه اطلاعات نظامی اسرائیل 'امان' به شمار می رود. مأموریت این یگان انجام اقدامات ویرانگرانه و بمب گذاری و فعالیت اطلاعاتی با هدف بی ثبات كردن كشورهاست.

این یگان در چندین كشور كه شاهد شكل گیری بهار عربی است، فعالیت می كند. این یگان در سایه اوج گیری فعالیت جریان های انقلابی مخالف رژیم غاصب صهیونیستی دست به اقدامات ویرانگرانه می زند.

یگان شماره 8200 وابسته به امان در زمینه جمع آوری اخبار اطلاعاتی و امنیتی از صحرای سینا به منظور حمایت از فعالیت های یگان های موساد در آنجا فعالیت می كند. هدف از این اقدام، تدوین طرح های امنیتی برای عضو گیری مزدوران جدید است.



** رد پای موساد در عراق

'وین مادسن' خبرنگار و نویسنده آمریكایی از طرح شهرك سازی رژیم صهیونیستی در عراق پرده برداشت و با انتشار گزارشی بر روی پایگاه اینترنتی خود تأكید كرد كه 'اسرائیل' در صدد سیطره بر بخش هایی از عراق به منظور تحقق طرح شوم خود یعنی 'اسرائیل بزرگ' است.

گزارش وی همچنین مشتمل بر اطلاعات منتشر نشده در مورد طرح انتقال یهودیان كرد از اسرائیل به شهر موصل و استان نینوا در شمال عراق تحت ماسك هیأت های دینی است.

در گزارش این خبرنگار آمریكایی می خوانیم كه یهودیان كرد از زمان تجاوز آمریكا به عراق در سال 2003 شروع به خرید زمین هایی در این كشور كردند كه آنها را ملك تاریخی یهودیان قلمداد می كنند.

این نویسنده آمریكایی انگیزه های صهیونیست ها از رویكردشان علیه آرامگاه های پیامبرانی چون ناحوم، یونس، دانیال، حزقیل، عزرا و غیره را مورد بررسی قرار داد و نوشت كه رژیم صهیونیستی تمامی این آرامگاه ها را جزو خاك 'اسرائیل بزرگ' می داند و ادعا می كند كه این بارگاه ها برایش حكم قدس و كرانه باختری را دارند.

این گزارش كه بر روی چندین تارنمای اینترنتی عراق منتشر شده، خاطرنشان می كند: تیم های موساد به همراه چندین گروه دست نشانده و با هماهنگی شبه نظامیان كرد، مسیحیان كلدانی عراقی ساكن موصل و اربیل و حمدانیه و تل اسقف و قره قوش و عقره و غیره را هدف حمله قرار می دهند.

وی یادآور شد كه هدف دشمن صهیونیستی از اجرای این طرح شوم، اسكان یهودیان كرد در محل سكونت كلدانی ها و آشوری هاست. این طرح توسط تعدادی از افسران موساد و با آگاهی و حمایت رهبران سیاسی دو حزب بزرگ اتحاد ملی و دمكراتیك به اجرا در می آید.

یك پژوهش عراقی با ارایه آماری مستند از اطلاعات شگفت انگیزی در مورد نفوذ اختاپوسی صهیونیست ها به عراق پرده برداشت.



** رد پای موساد در سودان

اسناد نشان می دهد كه صهیونیست ها برای نسل های آینده در زمینه بكارگیری اقلیت های نژادی طرح هایی را ریخته اند. 'موشه فرجی' از افسران ارشد اطلاعات اسرائیل كتاب مستندی تحت عنوان 'رژیم صهیونیستی و جنبش رهایی بخش سودان جنوبی' را تدوین كرد كه مركز مطالعات خاورمیانه و آفریقا 'دیان' دانشگاه تل آویو در سال 2002 آن را منتشر كرد.

وی در این كتاب نوشته است:‌ بن گورین فرضیه ای را پی ریزی كرد كه صهیونیست ها بر مبنای آن همكاری و حمایت بی حد و حصرشان از اقلیت های نژادی و دینی جهان عرب را استوار كرده اند.

بن گورین نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به سرویس های امنیتی این رژیم دستور داده بود كه با رهبران اقلیت های عراق و سودان در ارتباط باشند و با آنان در همه زمینه ها رابطه برقرار كنند.

این دستور با اهداف 'جان قرنق' سركرده شورشیان سودان جنوبی كه به عناصر موساد اجازه نفوذ در خاك سودان جنوبی را داده بود، همسویی داشت. بن گورین از این سركرده حمایت های نظامی و سیاسی و اقتصادی و رسانه ای به عمل آورد.

جان قرنق در اسرائیل دوره های نظامی دید. علاوه بر آن یك دوره ویژه را در دانشكده امنیت ملی رژیم صهیونیستی سپری كرد. قرنق در سال 2002 در جریان دیدار با یكی از افسران ارشد وزارت جنگ اسرائیل در اسمره ـ پایتخت اریتره ـ اعتراف كرد كه رژیم صهیونیستی به او و جریان شورشی اش كمك های زیادی كرده است.

وی خطاب به سران تل آویو گفت: شما پشتیبان گروه ها و اقلیت ها هستید؛ اگر شما نبودید هرگز كردها از بندگی عرب ها رهایی پیدا نمی كردند و هرگز جنوبی ها در سودان قیام نمی كردند؛ ما امیدواریم این حمایت ها ادامه داشته باشد تا اینكه جنوبی ها بتوانند یك رژیم سیاسی مستقلی برای خود تشیكل دهند.

این حمایت همه جانبه صهیونیستی در سایه دولت های رابین و شامیر و نتانیاهو تداوم یافت؛ به نحوی كه تعدادی از افسران اتیوپی تبار كه از سال 2002 در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می كردند، مأموریت آموزش نظامی به نیروهای ارتش سودان و ارسال اسلحه برای آنان را برعهده گرفتند. این افسران در اختیار قرنق قرار گرفتند؛ آنان از یهودیان فلاشا بودند كه از نیمه 80 به فلسطین اشغالی مهاجرت كرده بودند.

فرجی در كتابش تأكید می كند كه نقش رژیم صهیونیستی پس از جدایی جنوب و تبدیل ارتش آن به یك ارتش نظامی سازمان یافته سنگین تر می شود و مأموریت آن به مناطق جنوب محدود نخواهد شد، بلكه تمامی بخش های آن را در برخواهد گرفت تا هدف اصلی رژیم صهیونیستی در زمینه محاصره مصر محقق شود.

نقش رژیم صهیونیستی فقط به جنوب محدود نشد، بلكه به دارفور نیز كشیده شد، در این راستا به اظهارات دكتر مصطفی عثمان اسماعیل در نشست فوق العاده سال 2004 وزاری امور خارجه كشورهای عربی در قاهره اشاره می شود. دكتر اسماعیل در این نشست به صراحت اسرائیل را به تشدید تنش در دارفور متهم كرد.

وی خاطرنشان ساخت: اطلاعاتی در دست داریم كه حمایت رژیم صهیونیستی از شورشیان را نشان می دهد و طی چند روز آینده بسیاری از تماس ها و ارتباطات طرف صهیونیستی با شورشیان بر ملا می شود.

شاید گویاترین گواه بر این مدعا اظهارات سفیر اسرائیل در سازمان ملل در مورد ساخت دیوار نژاد پرستانه حایل در كرانه باختری است؛ وی سخنان خود را با مطالبی پیرامون دارفور و اقدامات عرب ها در آنجا آغاز كرد؛ سپس به تحركات اتباع یهودی در زمینه جوسازی در مورد رخدادهای دارفور پرداخت.

از سوی دیگر، زیپی لیونی وزیر امور خارجه اسرائیل در تاریخ 24 می 2006 با حالت مباهات آمیز اعلام كرد كه كابینه وقت رژیم صهیونیستی به حل بحران دارفور كمك خواهد كرد. وی این اظهارات را در جریان دیدار با تعدادی از سفرای آفریقایی در فلسطین اشغالی عنوان كرد. وی در این دیدار با این سفرا پیرامون این بحران به بحث و تبادل نظر پرداخت.



** رد پای موساد در سوریه

از عمده ترین اقدامات موساد در سوریه می توان به ارسال جاسوسی به نام 'ایلی كوهین' به خاك این كشور، ترور محمد سلیمان از افسران ارشد این كشور در اوت سال 2008، ترور عماد مغنیه از مقامات نظامی حزب الله لبنان در دمشق در تاریخ دوازدهم فوریه در دمشق، بمباران نیروگاه اتمی سوریه و گماشتن یك جاسوس در صدا و سیمای این كشور اشاره كرد.

مترجمام**1502**1504
۰ نفر