۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۱
کد خبر: 80682955
T T
۰ نفر
درگيري بين نيروهاي امنيتي و معترضان اردني ازسرگرفته شد

تهران - شبكه خبري عربي زبان سي ان ان روز دوشنبه اعلام كرد كه درگيري بين نيروهاي امنيتي اردن و معترضان در شهر معان از سرگرفته شد.

به گزارش سی ان ان، مقامات دولتی اردن اعلام كردند كه تدابیر شدیدی برای پایان دادن به بحران در شهر معان واقع در 250 كیلومتری جنوب امان، اتخاذ خواهند كرد.

'امجد ال خطاب' معاون استاندار معان در گفت و گو با سی ان ان عربی گفت كه از دیروز، نیروهای امنیتی دهها تن از معترضان را كه در میان آنان نوجوان 14 ساله نیز وجود دارد، دستگیر كرده اند.

'محمد سقالله' یك فعال اردنی به سی ان ان عربی گفت كه خودنمایی نیروهای امنیتی و تیراندازی به سوی مردم، معترضان را تحریك كرد.

براساس این گزارش، شهر معان از چند روز پیش و در پی درگیری میان نیروهای امنیتی و اهالی شهر، وضعیتی ناآرام دارد و تا عصر دیروز نیز فعالیت های عمومی شهر به دلیل نافرمانی های مدنی برخی از ساكنان معان، تعطیل بود.

ناآرامی ها بعد از كشته شدن چند شهروند اردنی آغاز شد و معترضان به مقامات محلی 48 ساعت مهلت دادند تا عاملان این حادثه را شناسایی كنند.

فعالان اردنی، دولت را به بی توجهی و عدم حضور نیروهای امنیتی در حوادثی كه در این شهر به وقوع می پیوندد، متهم كردند.

بنا بر این گزارش، در ماه آوریل گذشته نیز چهار تن از اهالی معان در پی یك درگیری مسلحانه در داخل دانشگاه دولتی الحسین كشته شدند.

'محمد المومنی' سخنگوی رسمی دولت اردن در گفت و گویی ویژه با پایگاه سی ان ان عربی با بیان این كه دولت به وقایع معان اهمیت می دهد، افزود كه همه مسایل تحت كنترل است و بر اساس قانون برخورد می شود.

به گزارش سی ان ان، 'حسین كریشان' از فعالان و شهروندان معان گفت كه بعد از چند روز خشونت و درگیری و بستن مغازه ها و مكان های تجاری، آرامش نسبی به شهر بازگشته است.

وی گفت: دیروز ظهر درگیری هایی به وقوع پیوست و نیروهای امنیتی در اطراف سازمان ها و نهادهای امنیتی مستقر بودند .

كریشان تاكید كرد كه درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان همراه با شلیك گازهای اشك آور و تعقیب و گریز بین كوچه و خانه ها بود و برخی از بانك ها هم روز یكشنبه تعطیل كردند.

این گزارش افزود: یك شهروند اردنی كه خود را وابسته به طایفه الحویطات خواند، گفت كه ما گرفتار ترس، قتل، درگیری و كشتار در خیابان ها هستیم.

مترجمام**1408**1515