۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۴۳
کد خبر: 80687239
T T
۰ نفر

بجنورد - امام جمعه بجنورد گفت: رقابت هاي انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي مربوط به زمان تبليغات انتخاباتي است كه با پايان آن بايد رفاقت جايگزين آن شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام 'ابوالقاسم یعقوبی' جمعه شب در همایش هم اندیشی ستادهای انتخاباتی نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در بجنورد اظهار كرد: رقابت مقطعی است و تلاش برای آبادانی و پیشرفت كشور به رفاقت و همدلی نیاز دارد.

وی اضافه كرد: كشیده شدن رقابت های انتخاباتی به پس از انتخابات موجب آسیب دیدن نظام جمهوری اسلامی و تاخیر در رشد و توسعه كشور خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: وجود رقابت های انتخاباتی نفس گیر كه باعث شفاف سازی دیدگاه ها و نظرات نامزدها می شود، در زمان انتخابات برای شناخت بیشتر مردم و گزینش رییس جمهوری منتخب ضروری است.

یعقوبی افزود: نظام نیز با این رویكرد زمینه مناظره تلویزیونی را در دو دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی كرده تا مردم از نزدیك با دیدگاه های نامزدها آشنا شده و فرد اصلح و كارآمد را انتخاب كنند.

وی اظهار كرد: پس از انتخابات دیگر جایی برای رقابت ها و بركناری فله ای نیروهای كارآمد نباید وجود داشته باشد و رفاقت باید جای رقابت انتخاباتی را بگیرد تا مردم نیز از این گذر منتفع شوند.

امام جمعه بجنورد گفت: رییس جمهوری منتخب، رییس جمهوری 75 میلیون ایرانی اعم از همه كسانی است كه به ایشان رای داده و یا رای نداده اند.

یعقوبی افزود: رییس جمهوری منتخب پس از رای آوری باید از تمام نیروهای ارزشی و كارآمد در مدیریت اجرایی و سیاسی كشور استفاده كند و عینك حزبی و جناحی را از چشم خود بردارد.

رییس ستاد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی خراسان شمالی گفت: انتخابات از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است كه در آن مردم می توانند هر فردی را كه اصلح تشخیص می دهند برای تصدی امور برگزینند.ك/2

2712/626/330
۰ نفر