۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 80687772
T T
۰ نفر

220 كيلوگرم مرغ فاسد در دزفول معدوم شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 80687772
220 كيلوگرم مرغ فاسد در دزفول معدوم شد

دزفول- رييس شبكه دامپزشكي دزفول گفت: 220 كيلوگرم مرغ كشتار روز فاسد و غير قابل مصرف در اين شهرستان ضبط و معدوم شد.

ˈعبدالحسین كرمی زاده ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان فرآورده های خام دامی شبكه دامپزشكی دزفول این میزان مرغ را به علت تغییر رنگ ،‌ بو و انجماد غیراصولی ضبط و پس از انجام آزمایشات معدوم كردند.

وی با اشاره به معدوم سازی این مرغ های غیر مجاز به دستور نماینده قضایی در كوره لاشه سوز گفت: بیشتر بیماری‌های مشترك انسان و دام در اثر استفاده از فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در جامعه انتقال می ‌یابد.

رییس شبكه دامپزشكی دزفول ، پیشگیری و مبارزه با بیماریی های مشترك بین انسان و دام را از وظایف دامپزشكی عنوان كرد و افزود: این اقدام با واكسیناسیون دام ، نظارت بر فرآورده‌ها و ضبط و معدوم سازی فرآورده‌ های آلوده انجام می شود.

وی هرگونه كشتار خارج از كشتارگاه و فروش مرغ زنده را غیر قانونی اعلام كرد و اظهار داشت: كشتار غیر مجاز و خارج از كشتارگاه و ذبح دام و طیور در معابر و بعضا در سطح شهرها، علاوه بر تاثیرات سوء اجتماعی مخاطرات بهداشتی را به دنبال داشته است.

كرمی افزود: زمینه شیوع امراض مشترك میان انسان و دام با ذبح دام و طیور در معابر فراهم می شود لذا شبكه دامپزشكی با متخلفین در این خصوص به شدت برخورد می كند.7279/648