۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۲۰:۱۴
کد خبر: 80692997
T T
۰ نفر

بازرسان انتخابات مسوول حسن اجراي قانون هستند

۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۲۰:۱۴
کد خبر: 80692997
بازرسان انتخابات مسوول حسن اجراي قانون هستند

معاون برنامه ريزي استاندار و رييس هيات بازرسي انتخابات استان سيستان و بلوچستان گفت: بازرسان انتخابات مسوول حسن اجراي قانون در فرايند برگزاري انتخابات هستند.

'عباس نخعی' روز سه شنبه در نشست توجیهی اعضای هیات های بازرسی انتخابات استان سیستان و بلوچستان افزود: بازرسان انتخابات وظیفه خطیری بر عهده دارند و حفاظت و صیانت از حسن اجرای انتخابات بر عهده آنهاست.



وی افزود: در راستای اجرای صحیح انتخابات بازرسان باید بر آیین نامه ها و قوانین انتخابات اشراف كامل داشته باشند.



وی همچنین از بازرسان خواست تا از بروز هر گونه گرایش سیاسی و تبلیغ له یا علیه كاندیدایی خودداری كنند چرا كه این موضوع خود یكی از موارد اصلی بروز تخلف است.



دراین نشست مسوول هیات بازرسی استان بر انسجام اعضای هیاتهای بازرسی استان، شهرستانها و بخشها تاكید كرد.



نخعی اظهار داشت: كلیه اعضای هیاتهای بازرسی شهرستانها تعیین شده و احكام مربوطه صادر و بازرسان شعب اخذ رای در شهرستانها نیز مشخص شده اند.



سنجرانی دبیر هیات بازرسی انتخابات و مدیر كل دفتر بازرسی، ارزیابی عملكرد و امور حقوقی استانداری سیستان و بلوچستان نیز قانون مداری، امانت داری و مشاركت همه جانبه مردم را سه اصلی دانست كه كلیه دست اندركاران امر انتخابات باید در راستای عملی كردن آن تلاش كنند.



وی تعداد شعب اخذ رای در سیستان و بلوچستان را 1899 شعبه عنوان كرد و گفت: در بعضی از شعب سیار ممكن است تعداد صندوقهای رای بیشتر از یك صندوق باشد.



سنجرانی افزود: از جمعیت دو میلیون و 700 هزار نفری سیستان و بلوچستان افزون بر یك میلیون و 400 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند كه از این تعداد 72 هزار نفر رای اولی هستند.

7437/2729