نتايج شمارش آراي انتخابات رياست جمهوري در مازندران اعلام شد

ساري - رئيس ستاد انتخابات استان مازندران از شركت يك ميليون و 869 هزار و 709 نفر از واجدان شرايط راي دادن در اين استان در انتخابات رياست جمهوري خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ' هادی ابراهیمی ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از مجموع آرای جمع آوری شده در صندوق های انتخابات ریاست جمهوری در استان 55 هزار و 551 رای باطله بود.

وی افزود: از مجموع آرای صحیح ماخوذه یك میلیون و 80 هزار و 727 رای به نام حجت الاسلام ' حسن روحانی ' و 282 هزار و 862 رای هم برای ' محمدباقر قالیباف ' بود.

ابراهیمی بیشترین آرای جمع آوری شده پس از این دو نامزد را مربوط به ' سعید جلیلی ' با 178 هزار و 318 رای اعلام كرد.

وی گفت: ' علی اكبر ولایتی ' 159 هزار و 60 رای ، ' محسن رضایی ' 92 هزار و 518 و

' سیدمحمد غرضی ' هم 20 هزار و 673 رای از مجموع آرای رای دهندگان مازندرانی را به خود اختصاص دادند.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار مازندران میزان مشاركت واجدان شرایط رای دهی در استان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را بیش از 90 درصد اعلام كرد.

بر اساس آمارهای رسمی، دو میلیون و 68 هزار و 843 نفر از جمعیت حدود سه میلیون و 200 هزار نفری مازندران در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط رای دادن بودند.

استان مازندران همچنین همزمان با سراسر كشور دیروز شاهد برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز بود كه هنوز نتایج شمارش آرای آن مشخص نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران اعلام كرد كه نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان پس از پایان شمارش آرا اعلام خواهد شد.

انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی هم دیروز در حوزه انتخابیه تنكابن ، رامسر و عباس آباد برگزار شد كه نتایج آن هم هنوز مشخص نشده است.

برای جمع آوری آرای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تنكابن ، رامسر و عباس آباد در مجموع هفت هزار و 934 صندوق رای گیری در مناطق شهری و روستایی مازندران فعال بود.

بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان مازندران، 75 هزار و 946 نفر كار برگزاری ، نظارت و تامین امنیت انتخابات را بر عهده داشتند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در 58 شهر و دوهزار و 367 روستای استان مازندران برگزار شد.

2501/503/1654