۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۱۴
کد خبر: 80701649
T T
۰ نفر

نگاه 'الميادين' به روابط حزب الله و حماس

۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۱۴
کد خبر: 80701649
نگاه 'الميادين' به روابط حزب الله و حماس

تهران - تارنماي شبكه تلويزيوني 'الميادين' روز يكشنبه نوشت: نشست رهبران حماس و حزب الله در منطقه 'ضاحيه' در حومه جنوبي بيروت شايعات حاكي از اختلاف ميان دو جنبش مقاومت اسلامي متاثر از بحران سوريه را رد مي كند.

المیادین در تحلیلی آورده است: به دنبال بحران سوریه، شایعات و رخدادها بر مناسبات حزب الله و حماس سایه افكنده است ولی نشست روز شنبه مسوولان دو جنبش، از واقعیت دیگری خبر و به شایعات پایان داد.

در پی این دیدار، 'علی بركه' از مقامات جنبش حماس در لبنان شایعه بسته شدن دفاتر حماس در ضاحیه را نادرست خواند و گفت كه 'چنین شایعاتی را وابستگان به رژیم صهیونیستی برای كاشت بذر فتنه میان گروه های مقاومت فلسطینی و لبنانی می پراكنند.

بركه تاكید كرد كه 'جنش حماس در مسیر جهاد و مقاومت باقی خواهد ماند و پیوندهای حماس و حزب الله فقط به مناسبات ظاهری ختم نمی شود'.

المیادین نوشت: دفاتر حماس اندكی پیش از شروع بحران سوریه در دمشق مستقر بود؛ با این حال حماس از سوریه بیرون رفت ولی تاكنون رشته های ارتباطی خود را با محور مقاومت نگسسته و تماس هایش با حزب الله قطع نشده است.

این در حالی است كه بتازگی ادعا شده بود كه حزب الله شواهدی مبنی بر اقدام حماس به آموزش گروه های مسلح در سوریه در اختیار دارد.

بركه با رد این موضوع خاطرنشان كرد كه هدف از این 'شایعه پراكنی ها بی اعتبار كردن جایگاه حماس' بوده و 'این جنبش طرفی در بحران سوریه به شمار نمی رود. هرگز نه در سوریه و نه در هیج جای دیگری جز فلسطین مبارزه نمی كند'.

المیادین خاطرنشان كرد: نشست حماس و حزب الله رخدادی استثنایی به شمار نمی رود، چرا كه پیوسته در حوادث با یكدیگر بوده اند، ولی پس از گذشت دو سال از بحران سوریه، اوضاع تغییر كرده و دیدار دو طرف با دو دیدگاه متضاد غیر مترقبه به نظر می رسد یا دستكم برخی چنین می نمایانند.

خاورم**1549*1586 **
۰ نفر