۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷
کد خبر: 80702267
T T
۰ نفر
حدود 50 هزار امدادگر در طرح ملي كاهش غريق درياي خزر مشاركت دارند

تهران - معاون لجستيك و آمادگي امدادي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از مشاركت حدود 50 هزار نيروي امدادگر گروه هاي امداد و نجات دريايي هلال احمر در طرح ملي كاهش غريق درياي خزر خبر داد.

'موسی موسوی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: در راستای اجرای طرح ملی كاهش غریق دریای خزر كه از روز جمعه سی و یكم خردادماه جاری در سواحل شمالی كشور به صورت رسمی اجرا می شود 275 پست امداد و نجات ثابت و سیار امداد و نجات با هماهنگی با پنج پایگاه اصلی امداد و نجات دریایی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث سه استان گیلان، مازندران و گلستان خدمات رسانی می كنند.

وی گفت: در اجرای این طرح ملی همچنین 100 پست امداد و نجات دریایی و ساحلی در استان گیلان، 150 پست در استان مازندران و 25 پست در استان گلستان در دستور كار راه اندازی قرار گرفت تا امدادگران و نجاتگران گروه های امداد و نجات دریایی هلال احمر به ارائه خدمات تخصصی جستجو و نجات در دریا بپردازند.

معاون لجستیك و آمادگی امدادی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در راستای اجرای موفق و منسجم طرح یادشده در سواحل دریای خزر، امدادگران گروه های امداد و نجات دریایی و ساحلی استان های خراسان جنوبی، یزد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و كرمان امدادگران استان مازندران را پشتیبانی و امدادگران استان های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، كهكیلویه و بویراحمد، امدادگران استان گیلان را حمایت خواهند كرد.

موسوی توضیح داد،‌ همچنین مقرر شد نیروهای امداد و نجات دریایی استان های سمنان، تهران و قم در صورت درخواست كمك اضطراری از سوی جمعیت هلال احمر استان مازندران، این استان را حمایت و نجاتگران گروه های عملیاتی امداد و نجات دریایی استان های قزوین، زنجان، اردبیل و همدان در صورت درخواست كمك اضطراری از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان، این استان را پشتیبانی عملیاتی كنند.

وی اضافه كرد،‌ به منظور سهولت در اجرای طرح یادشده 275 دستگاه آمبولانس امدادی، 30 فروند قایق نجات آماده،‌27 دستگاه خودروهای عملیاتی، سه دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات رادیویی سیار،‌27 دستگاه موتور سیكلت آمبولانس و دو فروند بالگرد امدادی آماده امدادگران و نجاتگران هلال احمر را در اجرای موفق طرح ملی كاهش غریق دریای خزر یاری خواهند كرد.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ارائه خدمات جستجو و نجات از منطقه خطر، حفظ شرایط مصدوم و انتقال آن تا مراكز اصلی و فرعی امداد و نجات دریایی از جمله وظایف گروه های امداد و نجات دریایی مستقر در پست های امدادی یاد شده است.

اجتمام(4)**7029 ** 1569
۰ نفر