۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 80703904
T T
۰ نفر
طرح تابستاني 'نشاط معنوي' در 18 امامزاده استان زنجان برگزار مي شود

زنجان – مديركل اوقاف و امور خيريه استان زنجان گفت: امسال برنامه اوقات فراغت دانش آموزان در قالب طرح 'نشاط معنوي' در 18 امامزاده اين استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی باقری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح های اوقات فراغت دانش آموزان باید با برنامه ریزی صحیحی انجام شود و كوتاهی در انجام این مهم آسیب هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآورشد: طرح نشاط معنوی به مدت 45 یا 50 روز در سه مقطع تحصیلی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برای سنین هفت تا 18 سال می باشد.

حجت الاسلام باقری هزینه 'طرح نشاط معنوی' در طول تابستان برای هر دانش آموز را 450هزار ریال ذكركرد.

وی تصریح كرد: ثبت نام از دانش آموزان هم اكنون آغاز شده و تا پایان خرداد نیز ادامه خواهد داشت و شروع كلاس ها نیز از هشت تیر ماه تا 25 مرداد می باشد.

حجت الاسلام باقری اظهاركرد: مربیان این طرح تابستانی پنج مربی مجرب از قم، هفت مربی از دانشگاه علوم قرآنی و هشت مربی نیز بومی خواهد بود و كلاس های طرح 'نشاط معنوی' نیز دختر و پسر به صورت مجزا است.

وی ابرازكرد: اداره كل اوقاف و امورخیریه استان زنجان موظف است كه هر سال سه هزار و 277 قاری و حافظ قرآنی تربیت كند كه این مهم نیز در كنار برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان انجام می شود كه سال گذشته 20 نفر 116 جزء قرآن كریم را حفظ كردند.

حجت الاسلام باقری اجرای فعالیت های فرهنگی، آموزشی، ورزشی، احكام، بیان داستان هایی از زندگی پیامبران و ائمه معصومین توسط ائمه جمعه و جماعات شهرستان ها وبرگزاری اردوهای یك روزه در جوار امامزادگان را از دیگر برنامه های این طرح عنوان كرد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاكید كرد: در هر كلاس سه نفر از فعالان و یك مربی نیز مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام باقری استفاده از ظرفیت اوقاف و امور خیریه در جهت پر كردن اوقات فراغت دانش آموزان، تبدیل بقاع متبركه به قطب فرهنگی، بهینه سازی اوقات فراغت در تابستان با هدف و ارتقا اعتقادی، دینی، اخلاقی و ارزش های انقلاب اسلامی در جوانان و نوجوانان رااز اهداف این طرح برشمرد.

وی اظهاركرد: برنامه های طرح 'نشاط معنوی' شهرستان زنجان در امامزاده سید ابراهیم (ع)، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم، در شهرستان خدابنده، بقعه قیدار نبی (ع)، امامزاده ابراهیم (ع) سجاس، امامزاده حمداله (ع) روستای قره محمد، امامزاده احمد (ع) روستای غلام ویس و امامزاده ابراهیم (ع) در روستای آقاجری خواهدبود.

حجت الاسلام باقری افزود: در شهرستان ابهر نیز در امامزاده زیدالكبیر (ع)، امامزاده محمد(ع)، امامزاده طیب (ع) ابهر،امامزاده ابراهیم (ع) شناط، امامزاده اسحاق (ع) شریف آباد، امامزاده یعقوب و هاشم (ع) صائین قلعه این طرح انجام خواهد شد.

وی گفت: در شهرستان طارم نیز در امامزاده جعفر، امامزاده هاشم وعوف (ع) آب بر، امامزاده حیدر(ع) نیز در گیلوان طرح 'نشاط معنوی' برگزارخواهد شد.

حجت الاسلام باقری تاكید كرد: در امامزاده ام البنین (ع) شهر سلطانیه نیز این طرح یك روزه برگزار می شود.

7325/596