۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۵۹
کد خبر: 80705046
T T
۰ نفر
نوشهر به لحاظ سطح اراضي باغي  رتبه نهم را در مازندران دارد

نوشهر - مدير جهاد كشاورزي نوشهر مقدار سطح زير كشت محصولات باغي در اين شهرستان را حدود شش هزار و 883 هكتار اعلام كرد و گفت: اين شهرستان به لحاظ سطح اراضي باغات در استان مازندران رتبه نهم را دارد.

به گزارش ایرنا، ' میرحسین سنجرانی ' شامگاه روز سه شنبه در آیین جشن شكرگزاری محصول گیلاس در روستای ناصرآباد بخش كجور نوشهر افزود: از این مقدار باغات ، حدود 316 هكتار به كشت گیلاس اختصاص دارد كه به طور میانگین در هر هكتار حدود هفت تن گیلاس برداشت می شود.

وی روستای ناصرآباد را به لحاظ اقلیم بسیار مناسب و مصون از بلایای طبیعی منطقه ای بسیار مناسب برای تولید این محصول دانست و ادامه داد: حدود 200 هكتار از اراضی این روستا به كشت محصول گیلاس اختصاص دارد كه پیش بینی می شود امسال میزان تولید این محصول نسبت به سال قبل حدود 10 درصد افزایش داشته باشد.

مدیر جهاد كشاورزی نوشهر همچنین از راه اندازی سایت الگوی جامع تولیدی سیاه ریشه در این روستا خبرداد و گفت: با راه اندازی این پایانه در حقیقت شاهد افزایش تولید این محصول به لحاظ كمی و كیفی خواهیم بود.

وی كمبود آب كشاورزی را به عنوان یكی از مشكلات عمده در بخش كشاورزی بخش كجور دانست و گفت: با وجود سنتی بودن انهار كشاورزی درمنطقه، در این زمینه اقدامات متعددی صورت گرفت.

وی با اشاره به ساخت حدود چهار كیلومتر كانال آبرسانی كشاورزی در روستای ناصرآباد درچند سال اخیر افزود: درراستای این اقدامات باغ های جدیدی برای تولید محصول گیلاس در این روستا ایجاد شد.

بخش كجور نوشهر با برخورداری از 21 هزار هكتار اراضی كشاورزی در غرب مازندران واقع است.ك/2

624/621/503