۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 80705530
T T
۰ نفر

اسطوره فوتبال كره جنوبي گزينه اصلي جانشيني چوي

۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸
کد خبر: 80705530
اسطوره فوتبال كره جنوبي گزينه اصلي جانشيني چوي

تهران- نام 'هونگ ميونگ بو' اسطوره فوتبال كره جنوبي كه سال گذشته با تيم المپيك اين كشور مدال برنز المپيك لندن را بدست آورد، در فهرست گزينه هاي پست خالي سرمربيگري تيم ملي كره مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، فدراسیون فوتبال كره جنوبی یك روز بعد از صعود این تیم به جام جهانی برزیل، اعلام كرد بعد از كناره گیری چوی كانگ هی، هونگ و سه نامزد دیگر گزینه های هدایت تیم ملی این كشور هستند.

هو جونگ مو نایب رییس فدراسیون فوتبال كره در یك كنفرانس خبری اعلام كرد كمیته فنی هونگ را به عنوان قویترین نامزد این سمت از میان این چهار تن توصیه كرده است. كمیته فنی روز چهارشنبه برای معرفی جانشین چوی تشكیل جلسه داد.

استعفای چوی روز چهارشنبه مورد موافقت فدراسیون فوتبال كره قرار گرفت.

هو اسامی سه نامزد دیگر این سمت را اعلام نكرد و فقط گفت این سه نامزد مربیان شناخته شده ای هستند.

وی افزود تا اوایل هفته آینده بعد از نشست مسئولان بلندپایه فدراسیون احتمالا سرمربی جدید معرفی می شود.

هونگ 44 ساله به علت موفقیت هایی كه با تیم های ملی رده های سنی پایین تر بدست آورده، به عنوان گزینه اصلی هدایت تیم كره محسوب می شود.

هونگ كه كاپیتان سابق تیم ملی كره است با تیم زیر 23 سال این كشور مدال برنز بازیهای المپیك لندن را تصاحب كرد كه اولین مدال فوتبال المپیك این كشور محسوب می شود. پیش از آن نیز، كره جنوبی با سرمربیگری هونگ مدال برنز بازیهای آسیایی گوانگژو را كه رده سنی زیر 23 سال را شامل می شود ، كسب كرد.

در سال 2009، هونگ سرمربی تیم ملی زیر 20 شد و در جام جهانی زیر 20 سال فیفا برای اولین بار در 18 سال گذشته ، به مرحله یك چهارم نهایی این رقابتها راه یافت.

او فعالیت مربیگری خود را به عنوان دستیار تیم ملی بزرگسالان از سال 2005 تا 2007 و بعد از آن تیم زیر 23 سال (از سال 2007 تا 2008) آغاز كرد.

بازیكنان كلیدی المپیك لندن در مراحل انتخابی جام جهانی در تركیب تیم ملی قرار گرفتند و احتمالا در این تیم باقی می مانند.

هونگ به خاطر رهبری پرجذبه اش در دوران بازیگری و سرمربیگری شهرت دارد. او بیشترین بازی ملی را با تیم كره با 136 بازی دارد و در چهار جام جهانی حضور داشته است.

هو با اشاره به تجربه هونگ در زمین بازی و مهارتهای هدایتگری وی گفت هونگ در چهار جام جهانی بازی كرده است. او به عنوان سرمربی توانایی خود را در تیم بزرگسالان و زیر 23 سال ثابت كرده است.

هونگ اخیرا تحت نظر گاس هیدینك سرمربی سابق تیم كره، آموزش مربیگری دیده است. هیدینك درحال حاضر سرمربی باشگاه روسی آنژی است. هونگ در زمان سرمربیگری هیدینك كاپیتان تیم ملی كره بود كه به مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2002 راه یافت. جام جهانی 2002 به میزبانی كره جنوبی و ژاپن برگزار شد.

'چوی كانگ هی' دسامبر سال 2011 در جریان رقابتهای انتخابی آسیا برای جام جهانی برزیل سرمربی كره شد و از همان آغاز گفت تا پایان مرحله انتخابی هدایت این تیم را به عهده می گیرد.

كره جنوبی روز سه شنبه در دیدار مقابل ایران با نتیجه یك بر صفر متحمل شكست شد اما با این وجود جواز حضور در جام جهانی را كسب كرد.

چوی پس از كناررفتن از این پست گفت یك سرمربی خارجی احتمالا در نیمكت این تیم استقلال و آزادی بیشتری دارد. كره جنوبی با سرمربیان خارجی نتایج متفاوتی گرفته است.

هیدینك هلندی كره جنوبی را به نیمه نهایی جام جهانی 2002 رساند كه بهترین عملكرد این كشور در این تورنمنت است. اما جانشینان او هیچ گاه این موفقیت را تكرار نكردند. كره جنوبی با دیك آدووكات هلندی در جام جهانی 2006 آلمان اولین پیروزی خود را در جام جهانی خارج از خانه بدست آورد اما در مرحله گروهی حذف شد.

بعد از آن این تیم با هو جونگ مو در جام جهانی 2010 از مرحله گروهی بالا رفت كه اولین حضور این كشور در مرحله حذفی در جام جهانی خارج از خانه بوده است.

سنول گونش از تركیه نیز به عنوان یكی از نامزدهای مناسب هدایت تیم كره مطرح است. این سرمربی 61 ساله كه از سال 2007 تا 2009 سرمربی اف سی سئول بوده در سال 2008 نایب قهرمان لیگ كره شد. او در جام جهانی 2002 با تیم تركیه به نیمه نهایی راه یافت و با باشگاه تركیه ای ترابزون اسپور موفقیت هایی كسب كرد.

هو گفت یك سرمربی خارجی باید یك تیم را در جام جهانی به مرحله حذفی رسانده باشد تا صلاحیت هدایت سرمربی تیم كره جنوبی را داشته باشد.

سرمربی جدید احتمالا تا ماه آینده معرفی می شود. كره جنوبی از 20 ژوییه میزبان جام شرق آسیا است كه تیم های ژاپن، كره جنوبی، استرالیا و چین در آن حضور دارند.

كره جنوبی از اوت تا نوامبر نیز به دنبال برگزاری دیدارهای دوستانه است.

ورزشی(5)**1584**1553