۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 80706908
T T
۰ نفر
مهار آب هاي سطحي درمازندران نيازمند مديريت صحيح و اصولي است

ساري - مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري مازندران گفت: مهار آب هاي سطحي اين استان نيازمند مديريت صحيح و اصولي است.

به گزارش ایرنا ، 'محمدتقی حسین زاده' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان افزود: در صورت تحقق این مهم و تخصیص اعتبار مورد نیاز ، مشكل كمبود آب در شهرهای مختلف مازندران رفع می شود.

وی با اشاره به درپیش بودن فصل گرما و ورود میلیون ها مسافر و گردشگر به مازندران بر لزوم مدیریت صحیح و صرفه جویی در مصرف آب تاكید كرد.

وی اظهارداشت: زیرساخت های لازم در تامین و توزیع آب آشامیدنی در مازندران برای جمعیت ثابت آن احداث شده و این درحالی است كه در ایام تعطیلات ، این استان میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر است.

وی طول شبكه های آبرسانی درمازندران را شش هزار و 360 كیلومتر ، طول خطوط انتقال را 830 كیلومتر ، حجم مخازن آبرسانی 437 هزار و 700 مترمكعب و میزنا تولید و استجصال آب آشامیدنی در هر ثانیه را هشت هزار و 900 لیتر ذكركرد.

وی شمار مشتركان زیر پوشش شركت آب و فاضلاب شهری مازندران را 850 هزار مشترك ذكركرد.

مدیرعامل شركت آبفای مازندران گفت: مدول نخست طرح تصفیه فاضلاب در ساری ، بابل، بابلسر، جویبار و نوشهر و چالوس تكمیل و به بهره برداری رسیده و در هفت شهر دیگر این استان نیز در دست اقدام است.

حسین زاده افزود: مطالعات لازم برای اجرای طرح تصفیه فاضلاب در برخی شهرهای مازندران به پایان رسیده و در صورت اختصاص اعتبار لازم ، علمیات اجرایی آن نیز در آینده نزدیك اجرا می شود.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح های آب و فاضلاب در شهرهای تنكابن ، عباس آباد ، آمل ، محمود آباد و رامسر 270 میلیون یورو اعتبار درنظر گرفته شده است.

وی گفت: از سال 1370 تا پایان سال گذشته سه هزار و 250 میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای طرح های در دست اقدام در بخش آب و فاضلاب مازندران شد.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری مازندران ، حفر و تجهیز 19 حلقه چاب با آبدهی 300 لیتر در ثانیه ، اجرای خط انتقال آب به طول 40 كیلومتر ، اصلاح و توسعه 192 كیلومتر از شبكه های آبرسانی ، استاندارد سازی چهار هزار و 76 فقره انشعاب و افزایش كیفیت آب های تولیدی در شهرهای محمودآباد و كلارآباد را ازجمله اقدامات این شركت در سال گذشته عنوان كرد.ك/3

2501/503