۳۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۵۵
کد خبر: 80707545
T T
۰ نفر
120خانه عالم روستايي در استان كرمانشاه به بهره برداري رسيده است

كرمانشاه - مديركل تبليغات اسلامي استان كرمانشاه گفت: كار احداث 95 درصد خانه هاي عالم روستايي استان در 10 سال گذشته انجام شده كه هم اكنون 120 خانه عالم روستايي در دست بهره برداري و 35 خانه در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'اسماعیل قبادی' در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: اداره كل تبلیغات اسلامی استان یك نهاد تاثیرگذار، اثربخش مردمی، فراجناحی و به عنوان یك نهاد حاكمیتی از عملكرد خوب و مناسبی برخوردار است.

وی گفت: مساجد، روحانیت، حوزه های قرآنی، تشكل های دینی، هیات های مذهبی و مداحان ظرفیت های بالقوه ای سازمان تبلیغات است.

وی با بیان اینكه سرفصل برنامه های این سازمان را فعالیت های قرآنی تشكیل می دهد، افزود: عموما نقش سازمان تبلیغات اسلامی هدایت، حمایت و ارشاد است.

قبادی فعالیت های قرآنی اداره كل تبلیغات استان را در سه قالب، موسسات قرآنی، خانه های قرآنی شهری و خانه های قرآنی روستایی دانست و خاطرنشان كرد: برگزاری دوره های تخصصی، تربیت مدرس مفاهیم توسط مركز دارالقرآن كریم، حفظ، روخوانی و روانخوانی از جمله فعالیت های اداره كل تبلیغات استان است كه در این زمینه بیش از 14 هزار نفر در رشته های مختلف قرآنی آموزش دیده اند.

وی گفت: یك هزار و 850 نفر در آزمون تفسیر قرآن كریم نورالهدی 5 شركت كردند كه استان كرمانشاه رتبه سوم كشور را از آن خود كرد و این نشان از فرهیختگی استان كرمانشاه است.

مدیركل تبلیغات اسلامی اضافه كرد: برگزاری شش كرسی تلاوت قرآن كریم، برگزاری 50 محفل انس با قرآن، مسابقه جشنواره كودك و نوجوانان و اعزام داور مسابقات قرآن كریم به دستگاه های مختلف از برنامه های قرآنی است كه در یك سال گذشته انجام شده است.

وی خاطرنشان كرد: برای 190 خانه قرآن شهری و 100 خانه قرآن روستایی مجوز صادر شده است.

قبادی تعداد موسسات قرآنی را در ابتدای سال 90، 17 موسسه برشمرد و گفت: این تعداد در پایان سال 91، به 52 موسسه افزایش یافت.

567