۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۸
کد خبر: 80708544
T T
۰ نفر
آموزش مباني نظري طراحي و ساخت اسباب بازي در كانون پرورش فكري

تهران - دبير شوراي نظارت بر اسباب بازي كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان گفت: در كارگاه هاي آموزش اسباب بازي، مباني نظري طراحي و ساخت اسباب بازي آموزش داده مي شود.

«محمدحسین فرجو» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینكه این كارگاه ها فضایی را برای علاقه مندان این حوزه ایجاد می كند تا مبانی نظری موضوع را بیش از پیش بیاموزند، افزود: این آموزش ها، زمینه ساز رشد و شكوفایی طراحی و تولید اسباب بازی بین مردم در داخل كشور می شود.

وی ادامه داد: تا كنون كلاس های آموزش اسباب بازی با موضوعات كارگاه رباتیك، ساخت اسباب بازی های فكری و خلاقانه و كاردستی های هنری با مقواهای الوان در مركز آفرینش های هنری كانون پرورش فكری كودكان ونوجوانان برای اقشار مختلف مردم برگزار شده است.

فرجو گفت: تا كنون 9 كارگاه آموزشی برگزار و در پایان این دوره ها جوایزی نیز از طرف شركت های برگزار كننده در اختیار شركت كنندگان اهدا شد.

وی برگزاری دوره هایی هواپیماهای مدل و لگوهای آموزشی را از برنامه های آتی این مركز عنوان كرد و گفت: چنانچه شركت های تولید و وارد كننده اسباب بازی تمایل داشته باشند، كانون برای برگزاری این كلاس ها بصورت رایگان فضای آموزشی را در اختیار آنها قرار می دهد.

فرجو با ابراز علاقه برای توسعه آموزش هرچه بیشتر در سطوح مختلف، افزود: همه علاقه مندان به كودك و اسباب بازی و سرگرمی می توانند از این فرصت ها جهت ارتقای دانش خود استفاده كنند.

وی با بیان اینكه باید در حوزه آموزش فعالیت بیشتری انجام شود، گفت: مدتی است مصوبه ایجاد رشته طراحی اسباب بازی را از وزارت علوم گرفته ایم كه تدوین این رشته توسط اساتید فن در دانشگاه های هنری كشور در حال انجام است.

فرجو با بیان اینكه ثبت نام این كلاس ها برای اولیا و مربیان و مردم علاقه مند از طریق سایت و سامانه پیام كوتاه انجام می شود و افزود: این كارگاه های آموزشی تاكنون مورد علاقه بسیاری از خانواده ها قرار گرفته است.

فراهنگ(4) ** 1497 ** 1071
۰ نفر