۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 80709647
T T
۰ نفر
تغييرافكار بيماران براي بازگشت به زندگي، اولويت برنامه هاي ترك اعتياد است

بوشهر- رييس اداره بهزيستي دشتستان گفت: تغيير افكار و تقويت روحيه اميد و توانايي بازگشت به زندگي در بيماران براي ترك اعتياد به مواد مخدر در اولويت برنامه ها قرار دارد.

به گزارش ایرنا، علیرضا هوشیار روز یكشنبه در جلسه باز گروه 'آن ای' كمپ ترك اعتیاد میلاد برازجان افزود: شرایط و امكانات لازم در كمپ های بستری ترك اعتیاد باید به بهترین نحو فراهم و شرایط لازم برای جذب این گونه بیماران تسهیل شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دشتستان نیز گفت: كمپ های ترك اعتیاد كارهای بسیار بزرگی برای سلامت جامعه و بازگشت نیروهای جوان و پرتوانی كه چند صباحی گرفتار بیماری خطرناك اعتیاد شده اند، انجام داده اند.

ابراهیم مهتدی اضافه كرد: می طلبد كه زحمت كشان این مراكز با تلاش بیش از پیش در این راه خیر و ادامه دادن این روند نتیجه نهایی را حاصل كنند.

مشاور كمپ ترك اعتیاد میلاد برازجان نیز اظهار كرد: دشتستان با توجه به گستردگی آن و به عنوان دروازه ورودی استان پذیرای مهاجرین زیاد همواره بیش از دیگر نقاط در معرض ورود انواع مواد مخدر و خطرآفرین بودن برای جوانان این منطقه است.

عبدالمطلب پناهی بیان كرد: این مركز در یك سال گذشته 500مورد بیمار پذیرش كرده كه اغلب آنها پس از بهبودی كامل به آغوش خانواده بازگشته اند.

وی یادآورشد: از آنجایی كه فرد معتاد بیش از این كه از نظر جسمی بیمار باشد یك بیمار روحی و روانی است باید در كمپین های ترك اعتیاد بیشتر به امر مشاوره و استفاده از مشاوران مجرب پرداخت.

پناهی اضافه كرد: اگر كمپی مجهز مهیا و از حمایت بیشتر مسوولان برخوار شود كمك شایانی برای ترك اعتیاد افراد و پاكسازی محیط آلوده جامعه خواهد شد.

در حاشیه این جلسه به مناسبت هفته مواد مخدر مقدار زیادی مواد اعتیاد آور، سرنگ، سوزن و دیگر ملزومات مصرف این مواد از سوی یكی از معتادان ترك كرده با شعار این كه ' یازده سال زندگی من را سوزاندی اكنون تو را به آتش می كشم' امحا شد. ك/2

7213/539