۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8070978
T T
۰ نفر

اکثرمردم اوکراین مخالف پیوستن کشورشان به ناتو هستند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8070978
اکثرمردم اوکراین مخالف پیوستن کشورشان به ناتو هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/02/16 سیاسی مسکو- نتایج یک نظرسنجی عمومی نشان می دهد 62 درصد مردم اوکراین مخالف عضویت این کشوردر پیمان نظامی آتلانتیک شمالی ناتو هستند.
به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری روس بالت، این نظرسنجی توسط انستیتو بین المللی پژوهش های اجتماعی کی یف انجام گرفته و تنها 18 درصد از یکهزار و ششصد شرکت کننده در آن از عضویت اوکراین در ناتو حمایت کردند.
20 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز از ابراز نظر در این زمینه خودداری کردند.
اهالی مناطق غربی اوکراین بیشتر از مناطق شرقی از عضویت کشورشان در ناتو حمایت می کنند.
39 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی از مناطق غربی اوکراین، از ورود کشورشان به ناتو حمایت کردند که شمار این افراد بیش از شش برابر تعداد حامیان ورود اوکراین به پیمان مذکور در مناطق شرقی کشور بود.
نتایج یک نظرسنجی مشابه در سه ماه پیش شمار حمایت کنندگان از عضویت اوکراین در ناتو دراین کشوررا 32 درصد نشان میداد.
دولت اوکراین با وجود اطلاع از سطح پایین حمایت مردم از عضویت کشورشان در ناتو، ورود به این سازمان را در اولویت سیاست خارجی خود قرار داده و برای تغییر دیدگاه مردم در این زمینه، تبلیغات گسترده ای راه انداخته است.
برای پیشبرد این هدف سه میلیون دلار تخصیص یافته است.
ناتو در نشست اخیر خود تصمیم گرفت طرح پیوستن اوکراین را به این سازمان مطرح نکند و یکی از دلایل این کار خود را نیز مخالفت عمومی در اوکراین ذکرکرد.
به نظر کارشناسان، بسیاری از مردم اوکراین نگران نزدیک شدن دولمتردانشان به دشمنان سابق خود در جنگ سرد و دور شدن از روسیه هستند که آنرا به نفع کشور خود نمی دانند.
در دو سال اخیر در شهرهای مختلف اوکراین اعتراضات گسترده ای علیه تصمیم دولت این کشور برای عضویت در ناتو و مشارکت در برنامه های مختلف این پیمان انجام گرفته است.
اروپام 2242**355** شماره 156 ساعت 18:32 تمام
۰ نفر