13 باند تبهكار مواد مخدر در مازندران متلاشي شد

ساري - فرمانده انتظامي مازندران از انهدام 13 باند تبهكار تهيه و توزيع مواد مخدر در استان در سه ماه اول امسال خبر داد و گفت: از باند مذكور 365 كيلو گرم انواع مواد افيوني كشف و ضبط شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار ' علیرضا مسكنی' همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر (پنجم تیر ماه) روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ساری ضمن تاكید مقابله با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر، افزود: یكی از برنامه های مهم نیروی انتظامی مبارزه با سوداگران مرگ در جامعه است.

وی اظهارداشت: در همین زمینه ماموران مبارزه با مواد مخدر تحت امر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق شدند در مدت یاد شده 13 باند تهیه و توزیع موادمخدر را در سطح شهرها و روستاهای این خطه شناسایی و متلاشی كنند.

وی بیان داشت: ماموران مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان با انجام چندین مرحله عملیات فنی و پلیسی، انجام ایست و بازرسی و تعقیب و گریز موفق شدند 365 كیلو گرم انواع مواد مخدر نظیر تریاك، كراك، شیشه، هروئین، حشیش و سوخته تریاك را كشف و ضبط كردند كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 52 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران همچنین از توقیف 156 دستگاه خودرو و 80 دستگاه موتور سیكلت حامل مواد مخدر در این دیار در مدت یاد شده خبر داد و گفت: در این ارتباط تعداد زیادی قاچاقچی مواد مخدر و معتادان تابلو در سطح استان نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار مسكنی افزود: از باند یاد شده 288 عدد پایپ از آلات استعمال مواد مخدر شیشه، یكهزار و 475 عدد قرص متادون غیر مجاز و نیز شش كارگاه ساخت پایپ در مازندران

شناسایی، كشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: پارسال حدود دو تن انواع مواد مخدر از باندهای مخوب و تبهكار كه در امر تهیه و توزیع مواد افیونی در سطح استان و كشور فعالیت داشتند توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر تحت الامر فرماندهی انتظامی استان كشف و ضبط شد.

وی در باره سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر اشاره كرد و اظهارداشت: نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر قرار دارد و در این راه شهدا زیادی تقدیم نظام اسلامی كرد.

وی با اشاره به نقش آموزش، آگاهسازی عمومی و اطلاع رسانی در كاهش و پیشگیری از مواد مخدر، بیان داشت: انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی، اطلاع رسانی و آموزش همگانی نقش بسزایی در پیشگیری از گسترش مواد مخدر در جامعه دارد.

این مقام ارشد انتظامی مازندران با اشاره به عوارض سوء ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی ، گفت: مصرف این نوع مواد علاوه بر جسم، سیستم های عصبی بدن را مختل و فرد را به ارتكاب جرائم بسیار خطرناك سوق می دهد.

سردار مسكنی با هشدار به خانواده ها از آنان خواست همواره مراقب فرزندان خود باشند تا در دام این بلای خانمانسوز گرفتار نشوند.

وی از شهروندان خواست هر گونه موارد مشكوك مربوط به مواد مخدر را بلافاصله به مراكز فوریت های پلیسی در سطح استان به شماره 110 اطلاع دهند.ك/3

609/503